ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز ۱۱ از ویژگی بیدار شدن با لمس و مدیریت بهتر مانیتورها پشتیبانی می‌کند

گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که ویندوز ۱۱ دارای قابلیتی است که با لمس سیستم را از خواب بیدار می‌کند. همچنین این نسخه بالاخره بخشی از مشکلات استفاده از چند مانیتور را برطرف خواهد کرد. مایکروسافت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۴۵

گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که ویندوز ۱۱ دارای قابلیتی است که با لمس سیستم را از خواب بیدار می‌کند. همچنین این نسخه بالاخره بخشی از مشکلات استفاده از چند مانیتور را برطرف خواهد کرد.

مایکروسافت به ویندوز ۱۱ قابلیتی به نام Wake on Touch را اضافه می‌کند که پیش‌تر آن را در گوشی‌های ویندوز فون دیده بودیم. این قابلیت احتمالا به اختیار کاربر قابل خاموش یا روشن شدن خواهد بود، اما سوئیچ آن هنوز به بیلد لو رفته از ویندوز ۱۱ اضافه نشده است. کاربران با این ویژگی می‌توانند با چند بار ضربه زدن روی صفحه دستگاه را بیدار کنند.

البته این احتمال وجود دارد که حسگر سخت‌افزاری خاصی برای استفاده از این قابلیت نیاز باشد، اما پیش‌بینی می‌شود که ویژگی مذکور را اولین بار رسما در سرفیس پرو ۸ ببینیم که احتمالا در ماه اکتبر معرفی خواهد شد.

مایکروسافت همچنین در نسل بعدی ویندوز بالاخره بخشی از مشکلات استفاده از چند نمایشگر را حل می‌کند. یکی از ویژگی‌های ویندوز ۱۱ این است که اجازه می‌دهد سیستم عامل محل پنجره‌ها را بر اساس ارتباط مانیتور به خاطر بسپرد.

ویندوز ۱۱

در نسخه جدید ویندوز کنترل‌های جدیدی برای پیکربندی نمایشگر و استفاده همزمان از چند مانیتور اضافه شده است. در ویندوز ۱۰ ابزاری به نام Rapid HPD باعث ایجاد مشکلی می‌شد که روی دیسپلی پورت اثر می‌گذاشت و چیدمان زبانه‌ها و برنامه‌ها را به‌هم می‌ریخت.

ویندوز ۱۱ همچنین گزینه دیگری دارد که در صورت قطع ارتباط یک مانیتور خارجی، پنجره‌های آن را به‌صورت خودکار کمینه می‌کند. مایکروسافت با این دو ویژگی سعی کرده مشکل چیدمان و مدیریت پنجره‌ها را حل کند.

ویندوز ۱۱

افزون بر این، همان طور که قبلا در بررسی ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۱ گفته بودیم، این نسخه از قابلیتی بهره می‌برد که در هنگام جابه‌جا کردن پنجره‌ها به‌صورت خودکار اندازه آن‌ها را تنظیم می‌کند. این امکان با نگه داشتن ماوس روی آیکن بیشینه کردن پنجره قابل دسترس است.

مایکروسافت پنج‌شنبه همین هفته ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران رسما از نسخه نهایی ویندوز ۱۱ رونمایی می‌کند. ما هم در دیجیاتو این مراسم را برای شما پوشش خواهیم داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی