ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارت اهدای عضو
تکنولوژی

راهنمای خدمات الکترونیک: چگونه کارت اهدای عضو بگیریم؟

سالانه چیزی حدود 5 تا 8 هزار نفر در ایران، جان خود را با مرگ مغزی از دست می‌دهند که نیمی از آنان اعضای قابل پیوند دارند و می‌توانند زندگی را به 25 هزار بیمار ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۵

سالانه چیزی حدود 5 تا 8 هزار نفر در ایران، جان خود را با مرگ مغزی از دست می‌دهند که نیمی از آنان اعضای قابل پیوند دارند و می‌توانند زندگی را به 25 هزار بیمار نیازمند به پیوند اعضا هدیه کنند. اما کمتر از یک سوم خانواده‌ها با اهدای عضو عزیز از دست رفته‌شان موافقت می‌کنند؛ در حالی که اگر فقط نیمی از اعضای خاکسپاری شده به بیماران می‌رسید، هیچ بیمار نیازمند به پیوند عضو در لیست انتظار فوت نمی‌کرد. از همین روی داشتن کارت اهدای عضو با وجود نداشتن وجهه قانونی، در اخذ تصمیم خانواده به اهدای عضو عزیزشان کمک کرده و آمارها نشان می‌دهد بالغ بر 95 درصد آن‌ها رضایت به این کار می‌دهند.

دریافت کارت اهدای عضو هیچ محدودیت سنی ندارد و این کار علاوه بر فرهنگ‌سازی، نشان از رضایت فرد نسبت به این فرآیند داشته اما همان طور که ذکر شد وجاهت قانونی ندارد.

جهت ثبت نام برای دریافت کارت اهدای عضو بایستی به وب‌سایت رسمی مرکز اهدای عضو مراجعه کنید. در ابتدا نیاز به وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای از قبیل نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، محل و تاریخ تولد است. سپس از کادر مشخص شده بایستی سطح تحصیلات خود را مشخص کنید.

قسمت بعدی به اطلاعات شغلی شما اختصاص دارد و در فیلدهای مشخص شده از شما درباره شغل، تلفن محل کار، تلفن همراه پرسیده می‌شود. سپس بایستی تلفن منزل، استان محل سکونت و آدرس دقیق خود به همراه کد پستی را وارد کنید. در ادامه نیز آدرس پست الکترونیکی خود یا همان ایمیل را وارد کنید.

اهدای عضو

سپس با انتخاب گزینه‌های تعیین شده می‌توانید مشخص کنید تمایل به اهدای چه اعضایی پس از مرگ مغزی دارید.

همچنین از شما پرسیده می‌شود که از چه طریقی با سایت اهدای عضو آشنا شدید که می‌توانید یکی از گزینه‌های لیست نمایش داده شده را انتخاب کنید. در صورتی که تمایل به دریافت خبرنامه از این سایت ندارید حتما تیک گزینه عضویت در خبرنامه را بردارید.

اهدای عضو

در انتها با وارد کردن کد امنیتی نمایش داده شده، روی گزینه ثبت بزنید تا فرآیند ثبت نام شما انجام شود. سپس کارت شما نمایش داده شده که می‌توانید آن را چاپ کنید یا با ذخیره عکس آن، در گوشی خود به همراه داشته باشید. توجه کنید که برخلاف سال‌های گذشته دیگر کارت به صورت فیزیکی ارسال نمی‌شود و تنها فایل این کارت به شما داده می‌شود.

کارت اهدای عضو

شناسه کاربری و رمز عبور نیز در پایین تصویر کارت اهدای عضو درج شده که برای دسترسی مجدد به حساب کاربری خود در سامانه مورد نیاز است.

توجه داشته باشید در صورت فراموشی رمز، تنها راه بازیابی کارت اهدای عضو از طریق ایمیل ثبت شده است و در صورتی که ایمیل خود را هنگام ثبت نام وارد نکرده‌اید با رفتن به قسمت ویرایش اطلاعات، ایمیل‌تان را ثبت کنید.

در صورتی که از تصمیم خود منصرف شدید با ارسال نام، نام خانوادگی، کد ملی و درخواست لغو عضویت به آدرس info@ehda.ir، می‌توانید عضویت خود را لغو کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

    اینکار شرعًا درست نیست
    و السلام

مطالب پیشنهادی