ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

استراتژی جدید رنو برای تولید محصولات تمام برقی در سه کارخانه قدیمی اعلام شد

شرکت رنو قصد دارد تا 3 کارخانه خود در شمال فرانسه را با هدف تبدیل شدن به یک قطب تولیدی وسایل نقلیه برقی تغییر دهد این سه کارخانه در مجموع قادر به تولید 400 هزار ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

شرکت رنو قصد دارد تا 3 کارخانه خود در شمال فرانسه را با هدف تبدیل شدن به یک قطب تولیدی وسایل نقلیه برقی تغییر دهد این سه کارخانه در مجموع قادر به تولید 400 هزار دستگاه خودروی برقی خواهند بود و جالب آنکه برخلاف تصور٬‌ این تغییر منجر به اشتغال آفرینی برای 700 نفر می‌شود.

این 3 سایت تولیدی رنو با نام های Maubeuge، Douai، Ruitz تولید محصولات مختلفی از جمله مگان E-Vision و رنو 5 برقی را برعهده خواهند گرفت. همچنین وسایل نقلیه تجاری و قطعات مورد نیاز نیز در این 3 سایت تولید خواهند شد.

رنو یک خودروی دیگر نیز در کلاس C بر پایه پلت فرم CMF در سایت Douai که از سال 1970 میلادی مشغول به تولید است به تولید خواهد رساند.

سایت Maubeuge نیز از سال 1980 میلادی مشغول به تولید مدل های تجاری رنو از جمله ون Kangoo و مدل مرسدس بنز نشان آن یعنی Citan است. نسل بعدی این محصول به صورت تمام برقی عرضه خواهد و با 2 برند دیگر از جمله مرسدس بنز و نیسان نیز تولید خواهد شد.

به گفته گیلز ویدال (Gilles Vidal) مدیر دپارتمان طراحی رنو، لوگوی جدید از سال 2024 روی تمامی ساخته‎‌های کمپانی نصب خواهد شد

مدل های احتراق داخلی این محصول نیز در همین سایت به تولید خواهد رسید.

سایت Ruitz نیز که در حال حاضر به تولید گیربکس مشغول است، در آینده نزدیک محل تولید قطعات الکترونیکی مورد نیاز محصولات برقی شرکت رنو خواهد شد.

این طرح جدید رنو باعث ایجاد اشتغال 700 نفری خواهد شد که 350 نفر در سایت Maubeuge و باقی در بین دو سایت Douai و Ruitz پخش خواهند شد.

همچنین رنو یک دانشگاه و موسسه آموزشی نیز برای این مرکز ایجاد خواهد کرد تا کارکنان و مهندسین مهارت های مورد نیاز را کسب کنند.

با این وجود در این برنامه خبری از ایجاد یک مرکز تولید باتری نیست و رنو برای ایجاد یک مرکز تولید باتری نیاز به مشوق‌های دولتی دارد تا بتواند حلقه تولیدات خود را تکمیل کند.

چندی پیش رنو با رسوایی جدیدی در زمینه ایجاد آلودگی زیست محیطی محصولات دیزلی خود دست و پنجه نرم می‌کند.

گرچه در حال حاضر میانگین تولید گازهای گلخانه‌ای محصولات رنو کمتر از مقدار مجاز است و این شرکت توانسته ظرفیت تولید گازهای CO2 خود را به خودروسازانی مانند مرسدس بنز بفروشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی