ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هزاران نفر می‌خواهند از بازگشت جف بزوس به زمین پس از سفر به فضا جلوگیری شود

ده‌ها هزار نفر با امضای یک دادخواست آنلاین، می‌خواهند از بازگشت جف بزوس به زمین پس از سفر به فضا با فضاپیمای بلو اوریجین جلوگیری شود. جف بزوس، مدیرعامل آمازون و موسس شرکت فضایی بلو ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

ده‌ها هزار نفر با امضای یک دادخواست آنلاین، می‌خواهند از بازگشت جف بزوس به زمین پس از سفر به فضا با فضاپیمای بلو اوریجین جلوگیری شود.

جف بزوس، مدیرعامل آمازون و موسس شرکت فضایی بلو اوریجین چند وقت پیش از سفرش به فضا به همراه برادرش در ماه آینده میلادی خبر داد. جف و برادرش با راکت «نیو شپرد» مسافران اولین سفر فضایی سرنشین‌دار بلو اوریجین خواهند بود. یکی از بلیت‌های این سفر به مبلغ ۲۸ میلیون دلار فروخته شده است.

چند روز پس از اعلام خبر سفر بزوس به فضا، دو دادخواست آنلاین راه‌اندازی شد که هدف هردوی آن‌ها یکسان است: جلوگیری از ورود ثروتمندترین فرد جهان به زمین. این دادخواست‌ها تا به امروز توسط ده‌ها هزار نفر امضا شده‌اند.

جف بزوس زمین

تا به امروز نزدیک به ۳۵ هزار نفر دادخواست آنلاینی با عنوان «اجازه بازگشت جف بزوس به زمین را ندهید» را امضا کرده‌اند. در شرح این دادخواست آمده:

«میلیاردرها نباید روی زمین یا فضا وجود داشته باشند، اما آن‌ها باید تصمیم بگیرند که در فضا باقی بمانند.»

برخی کاربران دلیل امضای چنین دادخواستی را اینگونه عنوان کرده‌اند:

  • امکان بازگشت به زمین یک امتیاز و نه یک حق است.
  • زمین افرادی مانند جف بزوس، بیل گیتس، ایلان ماسک و میلیاردرهای دیگر را نمی‌خواهد.

دادخواست آنلاین دیگری که نزدیک به ۲۰ هزار امضا جمع کرده هم می‌خواهد از ورود بزوس به زمین جلوگیری کند. این دادخواست با عنوان «درخواست برای جلوگیری از اجازه دادن به ورود مجدد جف بزوس به زمین»، توسط فردی به نام «خوزه اورتیز» راه‌اندازی شده است. اورتیز می‌گوید بزوس یک ارباب جهنمی در جهان است. این کاربر نوشته که «سرنوشت بشریت در دستان شماست.»

اگر چنین دادخواست‌هایی چندان برایتان عجیب نیستند، باید بدانید کاربران از بزوس درخواست کرده‌اند که تابلوی نقاشی مونالیزا را بخرد و بخورد. این دادخواست هم هزاران امضا جمع کرده، اما بزوس اهمیتی به آن نمی‌دهد. قیمت این تابلوی نقاشی شده توسط «لئوناردو داوینچی» حداقل ۶۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • omid
    omid | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

    انگار این میلیاردرا پول اینا رو خوردن که ایجور عقده ای بازی در میارن

  • Reza12022
    Reza12022 | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

    ملت دیوونه شدن کلا

مطالب پیشنهادی