ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مهندس ارشد جیلی: پلتفرم برقی ما از تسلا بهتر است

جیلی چندی پیش با رونمایی از پلتفرم مخصوص خودروهای الکتریکی، عزم خود را برای ورود جدی به این بازار نوظهور نشان داد. این پلتفرم به اختصار SEA نام دارد و طبق گفته مهندس ارشد آن، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۵

جیلی چندی پیش با رونمایی از پلتفرم مخصوص خودروهای الکتریکی، عزم خود را برای ورود جدی به این بازار نوظهور نشان داد. این پلتفرم به اختصار SEA نام دارد و طبق گفته مهندس ارشد آن، باعث خواهد شد محصولات جیلی بهتر و برتر از تولیدات تسلا باشند.

آنطور که کنت بولان (Kent Bovellan) در مصاحبه اخیر خود با یکی از نشریات آنلاین اظهار کرده، پلتفرم SEA بسیار پیشرفته بوده و مزایای زیادی دارد. از دید مهندس ارشد جیلی آنچه که ساخته‌های تسلا را مورد توجه قرار داده نرم‌افزار و عملکرد کلی است و در صورت مقایسه پلتفرم‌ها، برتری با شرکت چینی خواهد بود.

آقای بولان اعتقاد دارد از لحاظ مهندسی و فاکتورهایی مثل میزان صدا، لرزش، آرامش اتاق، فضای داخلی کابین و جرم، پلتفرم SEA جیلی به لطف ترکیب هوشمندانه آلومینیوم و فولاد در وضعیت بهتری قرار دارد. علاوه‌بر این‌ها، این مهندس ارشد معتقد است خودروهای مبتنی بر پلتفرم SEA از نظر هزینه تولید و نگهداری نیز خیلی بهتر از مدل‌های مختلف تسلا خواهند بود.

در دنیای خودروهای برقی، نرم‌افزار نقش بسیار پررنگی دارد و شمار زیادی از کارشناسان آن را فاکتور اصلی در فتح بازار می‌دانند. در این صورت تسلا نباید به این زودی‌ها نگران رقبایی چون جیلی باشد. با وجود این نمی‌توان به سادگی از کنار بخش مکانیکی و یا به عبارت بهتر سخت‌افزار عبور کرد، چرا که در جلب اعتماد مشتریان کاملا موثر است.

حتما در ویدیوهای تهیه‌شده از محصولات جدید تسلا دیده‌اید که این شرکت آمریکایی هنوز نتوانسته به سطحی ایده‌آل از کیفیت مونتاژ برسد و شکاف پنل‌های بدنه در آن بعضا خیلی ناهمگون و نامتوازن است؛ ضمن اینکه برخی مدل‌ها خط تولید را با سیستم تعلیق معیوب ترک می‌کنند.

اولین خودرویی که با پلتفرم SEA جیلی تولید می‌شود، Zeekr 001 است. این سدان برقی از پاییز پیش رو وارد بازار چین خواهد شد، به همین خاطر هنوز باید چند ماه دیگر صبر کنیم تا ببینیم پلتفرم SEA جیلی در چه سطحی قرار دارد و نظرات آقای بولان تا چه اندازه می‌تواند صحت داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

    البته فکر میکنم SEA اولین تلاش جیلی برای ورود به دنیای ماشین های برقی نیست. قبل از اون برند Polestar توسط جیلی و ولوو به صورت مشترک معرفی شده بود

مطالب پیشنهادی