ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

گسترش بحران قارچ سیاه: بهبودیافتگان کرونا در هند در معرض نابینایی و مرگ قرار دارند

ده‌ها هزار نفر از بهبودیافتگان کرونا در هند پس از رهایی از کووید-۱۹، اکنون با عفونت قارچ سیاه درگیر هستند و بیم آن می‌رود این عفونت بتواند منجر به نابینایی یا مرگ آنها شود. آمارهای ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

ده‌ها هزار نفر از بهبودیافتگان کرونا در هند پس از رهایی از کووید-۱۹، اکنون با عفونت قارچ سیاه درگیر هستند و بیم آن می‌رود این عفونت بتواند منجر به نابینایی یا مرگ آنها شود.

آمارهای تکان دهنده‌ای از ابتلای بیش از ۳۱ هزار نفر در هند به عفونت قارچ سیاه بعد از بهبودی از کرونا منتشر شده و با گذشت کمتر از سه هفته، تعداد مبتلایان در حدود ۱۵۰ درصد افزایش یافته است. نظر می‌رسد با توجه به آمار بالای ابتلا به قارچ سیاه، شرایط از کنترل خارج شده و شاید بسیاری از افراد نابینا شوند و یا جانشان را از دست دهند.

گزارش‌های مربوط به ۲۱ خردادما‌ه نشان می‌دهد در آن بازه زمانی بیش از ۳۱,۲۱۶ مورد ابتلا به موکورمیکوزیس و ۲۱۰۹ مورد مرگ ناشی از عفونت در هند گزارش شده است. ولی شرایط فعلی بحرانی‌تر شده است.

به گزارش نیویورک تایمز، دولت هند اعداد دقیق را منتشر نکرده است و وضعیت بحرانی‌تر از آن چیزی است که در اعداد و ارقام منعکس می‌شود. «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند قارچ سیاه را چالش جدید هند در همه گیری کرونا خوانده است.

به گزارش نیویورک تایمز، در حالی که هنوز به صورت دقیق مشخص نیست چه عواملی باعث افزایش موارد ابتلا به موکورمیکوزیس در بین بهبودیافتگان کرونا می‌شود، پزشکان این نظریه را مطرح کرده‌اند که کمبود اکسیژن2رسانی می‌تواند در این اتفاق نقش داشته باشد.

ظاهرا پزشکان برای بهبود وضعیت تنفس بیماران در شرایطی که کپسول اکسیژن در دسترس نبوده، به تزریق استروئید متوسل شده‌اند. همین مساله ظاهرا باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن بیمار در مقابل قارچ سیاه شده است. در حال حاضر بیماران دیابتی نیز در معرض قارچ سیاه قرار دارند و ابتلا به عفونت قارچ سیاه می تواند منجر به مرگ مبتلایان شود.

این بیماری از گروهی از کپک‌ها با نام «موکورمیست» ایجاد می‌شود که همه‌جا از جمله درون خاک نیز وجود دارد. از این رو این بیماری، در سراسر جهان از جمله ایالات متحده و استرالیا نیز دیده شده است. مبدا ابتلای بیماران به این نوع قارچ عفونی، اغلب بیمارستان‌های آلوده‌ای است که سیستم‌های تهویه نامناسب دارند و یا ملحفه‌ها و تخت بیماران را به صورت مرتب تمیز نمی‌کنند. میزان ابتلای بیماران پیوندی به موکورمایکوزیس بیشتر از سایر بیماران است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی