ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نصب پنل‌های خورشیدی جدید در ایستگاه فضایی بین‌المللی [تماشا کنید]

«شین کیمبرو»، فضانورد ناسا و «توماس پسکت»، فضانورد سازمان فضایی اروپا دومین راه‌پیمایی فضایی خود در چهار روز گذشته را با موفقیت انجام دادند. آن‌ها در این ماموریت یک آرایه خورشیدی ۱۸ در ۳ متری ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

«شین کیمبرو»، فضانورد ناسا و «توماس پسکت»، فضانورد سازمان فضایی اروپا دومین راه‌پیمایی فضایی خود در چهار روز گذشته را با موفقیت انجام دادند. آن‌ها در این ماموریت یک آرایه خورشیدی ۱۸ در ۳ متری را در ایستگاه فضایی بین‌المللی نصب کردند. حالا ویدیوی تایم‌لپسی از این فرآیند منتشر شده است.

کیمبرو آمریکایی با همتای فرانسوی خود دیروز در یک ماموریت ۶ ساعت و ۲۸ دقیقه‌ای یک پنل خورشیدی جدید را در سمت چپ سازه‌ خرپا شکل ایستگاه فضایی بین‌المللی نصب کردند. این ماموریت در ساعت ۲۲:۴۰ شب به وقت تهران به پایان رسید و ناسا به فاصله کوتاهی یک ویدیوی تایم‌لپس از باز شدن این پنل خورشیدی منتشر کرد.

ناسا در گزارشی پیرامون جدیدترین راه‌پیمایی فضایی فضانوردان ایستگاه گفت: «کیمبرو و پسکت با موفقیت این پنل خورشیدی را باز کردند، در محل قرار دادند و کابل‌های آن را به منبع تغذیه ایستگاه متصل کردند تا فرآیند پیاده‌سازی تکمیل شود. فضانوردان همچنین سخت‌افزار لازم برای دومین پنل خورشیدی ایستگاه را از ساختار پشتیبانی پرواز خارج و آن را برای نصب آماده کردند.»

کیمبرو و پسکت چهار روز دیگر دوباره از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج می‌شوند تا پنل خورشیدی بعدی را نصب کنند. فضانوردان در مجموع شش پنل خورشیدی جدید را در ایستگاه نصب خواهند کرد که همگی توسط فضاپیماهای اسپیس ایکس به ایستگاه رسیده‌اند.

«جان مالهالند»، معاون ایستگاه فضایی بین‌المللی و مدیر برنامه بوئینگ می‌گوید: «با باتری‌های جدیدی که پارسال توسعه دادیم و در ایستگاه نصب کردیم، می‌توانیم از انرژی ایستگاه حداقل برای یک دهه دیگر اطمینان داشته باشیم.»

ایستگاه فضایی بین‌المللی

راه‌پیمایی فضایی دیشب هشتمین راه‌پیمایی کیمبرو و چهارمین راه‌پیمایی پسکت بود. آن‌ها قبلا سه بار دیگر با هم به بیرون از ایستگاه فضایی رفته بودند. طبق اطلاعات ناسا، کیمبرو حالا مجموعا ۵۲ ساعت و ۴۳ دقیقه و پسکت ۲۶ ساعت و ۱۵ دقیقه راه‌پیمایی فضایی داشته‌اند.

فضانوردان ایستگاه تاکنون ۲۴۰ راه‌پیمایی فضایی انجام داده‌اند و ۶۳ روز و ۵۶ دقیقه بیرون از ایستگاه مشغول فعالیت بوده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی