ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تمام جریمه‌های دو برابر شده رانندگی تا پایان سال ۱۳۹۹ به اصل جریمه اولیه بر می‌گردد

جریمه‌های راهنمایی و رانندگی اگر معوق بمانند و پرداخت نشوند، افزایش بها پیدا می‌کنند و به این ترتیب، هزینه بیشتری گریبان‌گیر مالک خودرو می‌شود. معمولا بسیاری از افراد از روی بی‌خیالی یا فراموش کاری، از ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

جریمه‌های راهنمایی و رانندگی اگر معوق بمانند و پرداخت نشوند، افزایش بها پیدا می‌کنند و به این ترتیب، هزینه بیشتری گریبان‌گیر مالک خودرو می‌شود. معمولا بسیاری از افراد از روی بی‌خیالی یا فراموش کاری، از پرداخت جریمه‌ها سر باز می‌زنند و وقتی با دو برابر شدن رقم جریمه مواجه می‌شوند، بسیار تعجب می‌کنند. اما خوشبختانه رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرده که تمام جریمه‌های معوق سال 99 بخشیده شده‌اند و به اصل مبلغ خود بازگشته‌اند.

به گفته این مقام مسئول، از روز شنبه چهارم اردیبهشت ماه، مردم با مراجعه به مراکز مربوطه و پرداخت اصل مبلغ جریمه، می‌توانند از تخفیف بخشودگی، استفاده کنند. البته این تخفیف تا دی ماه 1400 اعتبار خواهد داشت و اگر باز هم مالکان خودروها، پرداخت جریمه‌های خود را به تعویق بیندازند، دیگر فرصت بخشودگی را از دست می‌دهند و قانون دو برابری جرایم دوباره اعمال می‌گردد.

در همین رابطه طی روزهای اخیر خبر می‌رسد که در ماه مبارک رمضان نیز برای اهدا کنندگان خون مورد تشویقی تازه ای از سوی پلیس در نظر گرفته شده است که به بخشیده شدن جریمه های مربوط به محدودیت تردد شبانه مربوط است. درواقع رانندگانی که مشمول جریمه های رانندگی ناشی از تردد بعد از ساعت ۹ شب شده اند با اهدای خون در ماه رمضان مورد بخشش جریمه منع تردد واقع می‌شوند.

حسین قاسمی دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در این رابطه می‌گوید:‌ «در ماه مبارک رمضان امسال در راستای استمرار سنت حسنه مومنین روزه دار و تسهیل شرایط اهدا خون با هماهنگی نیروی انتظامی و سازمان انتقال خون مقرر شد تا برای افرادی که می‌خواهند بعد از ساعات منع تردد شبانه به سازمان انتقال خون مراجعه کنند، فرصتی در نظر گرفته شود. به این ترتیب پس از مراجعه افراد به سازمان انتقال خون لیستی از آنها به نیروی انتظامی ارسال می‌شود و در صورت اعمال جریمه، بر اساس روز، زمان و ساعت مراجعه افراد جریمه آنها اصلاح و پاک خواهد شد.»

افزایش ۵ درصدی مبلغ جریمه‌های رانندگی [به روز رسانی] - خرداد ۱۴۰۰

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد

نرخ جریمه‌های رانندگی در سال ۱۴۰۰ تغییری نسبت به سال ۱۳۹۹ نکرده و تنها پنج درصد برای کمک به سازمان بهزیستی افزوده شده است.

خبر خوب برای رانندگان در رابطه با جریمه‌ها [به روز رسانی] - خرداد ۱۴۰۰

تمام جریمه‌های دو برابر شده رانندگی تا پایان سال ۱۳۹۹ به اصل جریمه اولیه بر می‌گردد. رانندگان تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند جریمه‌های معوقه خود را پرداخت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۳۱ فروردین ۱۴۰۰

    یاد اون داستان پادشاهی افتادم که پل ساخت و برای هبور مردم شرط ناجوری گذاشته بود و مردم هم چطور کنار اومدن با شرطش

مطالب پیشنهادی