ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بوستون داینامیکس حالا تحت مالکیت شرکت هیوندای قرار دارد

هیوندای موتور با تکمیل قراردادش، بوستون داینامیکس را رسما تصاحب کرد. کره‌ای‌ها با تصاحب این سازنده ربات، اهداف بزرگی همچون «زنجیره ارزش رباتیک» شامل تولید، ساخت و اتوماسیون در این حوزه را به صورت جدی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۴۵

هیوندای موتور با تکمیل قراردادش، بوستون داینامیکس را رسما تصاحب کرد. کره‌ای‌ها با تصاحب این سازنده ربات، اهداف بزرگی همچون «زنجیره ارزش رباتیک» شامل تولید، ساخت و اتوماسیون در این حوزه را به صورت جدی دنبال می‌کند و توسعه ربات‌های خدماتی و لجستیکی را در دستور کار قرار داده است.

سال گذشته هیوندای موتور با انتشار بیانیه‌ای از خرید ۸۰ درصد سهام بوستون داینامیکس خبر داد. اکنون این شرکت، برنامه‌های خود را در بخش توسعه حوزه رباتیک دنبال می‌کند. آذرماه سال گذشته سافت‌بانک به توافق رسید تا ۸۰ درصد سهام بوستون داینامیکس به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار را واگذار کند. در حال حاضر سافت بانک ۲۰ درصد سهام بوستون داینامیکس را در اختیار دارد.

بوستون داینامیکس در ابتدا تحت نظارت موسسه فناوری ماساچوست MIT فعالیت می‌کرد ولی درنهایت از این موسسه جدا شد و به شرکتی مستقل تبدیل شد. در سال ۲۰۱۳، گوگل آن را تصاحب کرد و در سال ۲۰۱۷ نیز شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت، این شرکت را به سافت‌بانک فروخت.

هیوندای موتور طی چند سال اخیر روی توسعه صنعت رباتیک سرمایه‌گذاری زیادی کرده و تصاحب بوستون داینامیکس هم در همین راستا قرار می‌گیرد.

بوستون داینامیکس هیوندای

با تصاحب Boston Dynamics، هیوندای فرصت جدیدی برای توسعه ربات‌های خدماتی و لجستیکی در اختیار دارد. این شرکت برنامه‌هایی را برای توسعه ربات‌های انسان نما برای مشاغلی مانند مراقبت از بیماران در بیمارستان‌ها دنبال می‌کند. همچنین این سرمایه‌گذاری به هیوندای در توسعه بخش خودروهای خودران و توسعه ربات برای کارخانه‌های هوشمند کمک می‌کند.

نام کمپانی بوستون داینامیکس بعد از طراحی و تولید سگ رباتیکی به نام اسپات (Spot) مطرح شد. فروش این ربات اواسط سال گذشته با قیمت ۷۵,۰۰۰ دلار آغاز شد. این ربات با هدف استفاده برای گشت‌زنی و بازرسی از انبارها طراحی شده است. با وجودی که بوستون داینامیکس شرکتی شناخته شده بود، نتوانست سودآوری خوبی داشته باشد و با تصاحب توسط هیوندای موتور امید آن می‌رود که این وضعیت با مدیریت و راهبرد کره‌ای‌ها تغییر کند.

هیوندای موتور طی چند سال اخیر در بخش رباتیک سرمایه‌گذاری‌های بزرگی انجام داده و تصاحب بوستون داینامیکس نیز یکی از بزرگ‌ترین قدم‌ها در این زمینه بوده است که می‌تواند مسیر را برای هیوندای هموارتر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی