ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دفاتر نوکیا برای سازگاری با شرایط کاری دوران پساکرونا در سراسر جهان بازطراحی می‌شوند

شرکت فنلاندی نوکیا می‌خواهد دفاتر خود را در سراسر جهان بازطراحی کند تا محیط کار را برای شرایط پساکرونایی آماده سازد. دفاتر این شرکت قرار است در ۱۳۰ کشور جهان وضعیت انعطاف‌پذیرتری پیدا کنند و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱ تیر ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

شرکت فنلاندی نوکیا می‌خواهد دفاتر خود را در سراسر جهان بازطراحی کند تا محیط کار را برای شرایط پساکرونایی آماده سازد. دفاتر این شرکت قرار است در ۱۳۰ کشور جهان وضعیت انعطاف‌پذیرتری پیدا کنند و ویژگی‌های جدیدی داشته باشند.

به گزارش بلومبرگ، نوکیا می‌خوهد مزایای دورکاری کارمندان در دوره همه‌گیری جهانی را ادامه دهد. این شرکت از سال آینده حدود ۷۰ درصد از فضای کاری خود را به فعالیت‌های گروهی کارمندان اختصاص خواهد داد و در عین حال به نیروهای خود اجازه می‌دهد تا بتوانند هر هفته سه روز از راه دور کار کنند.

«پکا لوندمارک»، مدیرعامل نوکیا می‌گوید: «همه‌گیری سازمان‌ها را وادار به تغییر کرد. فناوری ابزارهای لازم برای نوآوری را در اختیار انسان‌ها قرار داد. در بسیاری موارد، نتیجه‌ کار آن‌قدر خوب بوده که دیگر تمایلی به بازگشت به رویه‌های قدیمی نداریم. در حال حاضر مشغول شتاب‌دهی به فرآیند گذار هستیم تا دفاترمان را به یک محیط کاری کاملا هیبریدی تبدیل کنیم.»

قوانین جدید نوکیا مشمول تمام ۹۲ هزار کارمند جهانی این شرکت می‌شود. کارمندان با کمک یک اپلیکیشن هوشمند می‌توانند زمان حضور در محل کار و استفاده از امکانات دفتری را مشخص کنند. این سیاست جدید در پی نظرسنجی از بیش از یک چهارم نیروی کار نوکیا اتخاذ شده است. ۹۱ درصد شرکت‌کنندگان گفته بودند که در زمان دورکاری راندمان کاری خود را حفظ کرده یا افزایش داده بودند و به همین خاطر خواستار ادامه شرایط در یک سیستم هیبریدی هستند.

نوکیا می‌گوید برخی از دفاتر خود از جمله شعبه دالاس، سنگاپور و بوداپست را به‌صورت آزمایشی بازطراحی کرده است. پیش‌بینی می‌شود که به‌زودی سایر دفاتر هم این تغییرات را تجربه کنند تا به‌صورت هیبریدی دربیایند.

شرکت‌های زیادی به‌خصوص در دنیای فناوری بر اثر همه‌گیری ویروس کرونا سیاست‌های خود را تغییر داده‌اند و در آینده نیز روش‌های کاری جدیدی را در پیش می‌گیرند. گوگل یک ماه و نیم پیش اعلام کرد که می‌خواهد با تغییرات ساختاری در ساختمان‌های خود ضمن حفظ ایمنی، کارمندان را به محل کار برگرداند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی