ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ترندفورس: قیمت آیفون ۱۳ تفاوتی با آیفون ۱۲ نخواهد داشت

اپل در ماه‌های آینده از جدیدترین آیفون‌هایش رونمایی می‌کند و حالا «ترندفورس» در گزارشی جدید، جزئیات تازه‌ای درباره این محصولات منتشر کرده. به گفته این منبع، قیمت آیفون ۱۳ نسبت به نسل قبلی‌اش افزایش پیدا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

اپل در ماه‌های آینده از جدیدترین آیفون‌هایش رونمایی می‌کند و حالا «ترندفورس» در گزارشی جدید، جزئیات تازه‌ای درباره این محصولات منتشر کرده. به گفته این منبع، قیمت آیفون ۱۳ نسبت به نسل قبلی‌اش افزایش پیدا نمی‌کند و البته نباید منتظر عرضه مدل ۱ ترابایتی آن باشیم.

ترندفورس پیش‌بینی می‌کند به علت واکسیناسیون و کاهش محدودیت‌ها در کشورهای پیشرفته، اپل ۲۲۳ میلیون آیفون در ۲۰۲۱ تولید کند. علاوه بر این، حضور کمرنگ‌تر هواوی در بازار جهانی هم به کمک کوپرتینویی‌ها می‌آید:

«انتظار می‌رود اپل از عدم حضور هواوی در برخی بازارها بهره‌مند شود و به همین علت فروش آیفون‌های جدید در نیمه دوم ۲۰۲۱ افزایش یابد.»

به باور ترندفورس، اپل در نسل بعدی آیفون‌ها روی بهینه‌سازی قابلیت‌های موجود در آیفون ۱۲ تمرکز می‌کند و البته این منبع گوشی‌های جدید کوپرتینویی‌ها را آیفون 12s می‌نامد.

طبق گزارش‌های قبلی، اپل ابعاد ناچ نمایشگر گوشی‌های جدیدش را کاهش می‌دهد و همچنان شاهد عرضه چهار محصول از این سری شامل آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس خواهیم بود که البته شاید بجای آیفون ۱۳، با آیفون 12s روبه‌رو شویم.

قیمت آیفون ۱۳

ترندفورس انتظار دارد قیمت آیفون ۱۳ یا آیفون 12s تفاوتی با نسل گذشته نداشته باشد و همچنان قیمت پایه ۶۹۹ دلار برای آن‌ها درنظر گرفته شود. گوشی‌های جدید اپل با چیپ A15 Bionic از راه می‌رسند که با لیتوگرافی ۵ نانومتری پلاس و توسط TSMC تولید می‌شوند.

تمام مدل‌های آیفون ۱۳ به نمایشگر امولد مجهز می‌شوند که البته نسخه‌های پرو از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند. به گفته ترندفورس، میزان حافظه داخلی این گوشی‌ها تغییری نسبت به نسل گذشته نخواهد کرد، بنابراین نباید منتظر عرضه نسخه‌ای با ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی باشیم.

این گزارش همچنین به تجهیز تمام مدل‌های آیفون ۱۳ به فناوری سنسور شیفت اشاره کرده:

«در بخش دوربین، اپل دوربین اصلی تمام مدل‌های آیفون 12s را با فناوری لرزشگیر سنسور شیفت ارتقا می‌دهد. در مدل‌های پرو، دوربین اولترا واید به لنز 6P مجهز می‌شود و از قابلیت فوکوس خودکار بهره می‌برد. باید به این موضوع اشاره کنیم که اسکنر LiDAR تنها در مدل‌های پرو استفاده خواهد شد.»

در نهایت انتظار می‌رود این گوشی‌ها از شبکه 5G پشتیبانی کنند و ۳۹ درصد از تولید سالانه اپل در ۲۰۲۱ را به خود اختصاص دهند. با وجود اینکه باید منتظر معرفی آیفون ۱۳ مینی باشیم، اپل روی نسخه استاندارد و مدل‌های پرو تمرکز خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی