ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

TSMC تولید تراشه برای اپل و برخی خودروسازان را در اولویت قرار می‌دهد

کمبود جهانی تراشه مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است و TSMC قصد دارد اولویت تامین چیپ را در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ به نیاز نسل جدید آیفون اپل و سفارش خودروسازان اختصاص دهد. ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱ تیر ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

کمبود جهانی تراشه مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است و TSMC قصد دارد اولویت تامین چیپ را در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ به نیاز نسل جدید آیفون اپل و سفارش خودروسازان اختصاص دهد.

در گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت «DigiTimes» اپل و برخی شرکت‌های خودروساز قرار است در اولویت دریافت تراشه از سوی TSMC‌ قرار بگیرند. ظاهرا تامین کننده تایوانی چیپ با سفارش‌های متعددی از سوی سایر تولیدکنندگان روبرو است ولی اپل و برخی خودروسازان را در اولویت قرار داده است. به گفته منابع آگاه، TSMC همچنین قرار است در سه ماهه سوم تولید خود را برای تامین نیاز نسل جدید آیفون افزایش دهد.

سایر تامین کنندگان تراشه در زنجیره تامین اپل از جمله «جنسیس لاجیک» و «پاراد تکنولوژی» نیز برای تامین سفارش‌های اپل در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، ظاهرا حجم تولید خود را نسبت به سه ماهه دوم ۲۰۲۱ در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌‌دهند.

به نظر می‌رسد حجم سفارش‌های اپل در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا می‌کند و زنجیره تامین اپل خود را برای این موضوع آماده می‌کند. انتظار می‌رود آیفون ۱۳ در سال جاری با زمان‌بندی معمول‌تری معرفی شود. پیشتر نیز گفته شده بود که اپل امسال برخلاف سال گذشته، گوشی‌های سری آیفون ‍۱۳ را طبق برنامه همیشگی معرفی و روانه بازار می‌کند.

انتظار می‌رود آیفون ۱۳ سپتامبر یا شهریور ماه از راه برسد. شیوع ویروس کرونا و در پی آن تعطیلی کارخانه‌های تامین‌کننده قطعات اپل باعث شد این شرکت پس از سال‌ها، سری آیفون ۱۲ را دیرتر از همیشه معرفی و روانه بازار کند. با این حال امسال با واکسیناسیون گسترده در چین و همچنین تلاش برای ادامه واکسیناسیون در کشورهای اطراف مانند تایوان، انتظار نمی‌رود آیفون‌های جدید دیرتر از گذشته معرفی شوند.

درنهایت باید دید اپل چه برنامه‌ای را برای معرفی آیفون ۱۳ دنبال می‌کند و آیا با مشکل تامین چیپ روبرو خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی