ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

۵ ابزار کاربردی و مفید برای مقایسه فایل‌های پی دی اف در ویندوز و مک

فرمت پی دی اف یکی از آسان‌ترین راه‌های برای به اشتراک‌گذاری اسناد در وب محسوب می‌شود. امکان محافظت از فایل‌ها با رمز عبور و جلوگیری از مهم‌ترین قابلیت‌های برای جلوگیری از ایجاد تغییرات در این ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

فرمت پی دی اف یکی از آسان‌ترین راه‌های برای به اشتراک‌گذاری اسناد در وب محسوب می‌شود. امکان محافظت از فایل‌ها با رمز عبور و جلوگیری از مهم‌ترین قابلیت‌های برای جلوگیری از ایجاد تغییرات در این فرمت محسوب می‌شوند. اما چگونه می‌توان اقدام به مقایسه فایل‌های پی دی اف با یکدیگر کرد؟

ساده‌ترین راه، کنار هم قرار دادن دو صفحه پی دی اف در کنار یکدیگر و مشاهده تفاوت‌های میان آن‌ها است. اما اگر تعداد صفحات بسیار زیاد باشد، انجام چنین کاری می‌تواند به روندی فرسایشی و غیر بهینه تبدیل شود. در همین راستا ابزارهای بسیاری برای مقایسه فایل‌های پی دی اف طراحی شده‌اند که نسخه‌های دسکتاپ و تحت وب آن‌ها در اختیار کاربران قرار گرفته اند. در ادامه به معرفی تعدادی از کاربردی‌ترین ابزارها در همین راستا خواهیم پرداخت.

ادوبی آکروبات دی‌سی

ممکن است نسخه پیش‌فرض ادوبی آکروبات روی بسیاری از دستگاه‌ها نصب شده باشد، اما قابلیت مقایسه‌ فایل‌های پی دی اف را درون خود نداشته باشد. برای دسترسی به چنین قابلیتی باید نسخه DC نرم‌افزار را دانلود و نصب کنید. البته در حالت رایگان نمی‌توان از ویژگی مذکور استفاده کرد و نیاز به کرک کردن برنامه یا پرداخت حق اشتراک وجود دارد. 

برای دانلود ادوبی آکروبات می‌تواند به صورت مستقیم از این لینک برای دریافت فایل نصب از سایت رسمی سازنده اقدام کنید. توصیه می‌شود که با جستجو در گوگل، نسخه‌های کرک شده را دانلود نمایید تا محدودیت‌های آن در ادامه برایتان دردسرساز نشود. پس از نصب، از منوی Tools می‌توانید گزینه Compare را برای مقایسه فایل‌ها مشاهده کنید. پس از آن کافیست فایل‌های مورد نظر را درون برنامه باز کنید.

ادوبی آکروبات دی‌سی نه تنها تفاوت‌های فایل‌ها را هایلایت می‌کند، بلکه می‌تواند در انتها نتیجه را به صورت یک گزارش برای کاربر ارائه دهد. محصول محبوب ادوبی برای سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک در کنار نسخه تحت وب منتشر شده است. همچنین اگر تمایلی ندارید از نسخه کرک شده استفاده کنید و حق اشتراک برنامه نیز گزینه عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد، می‌توانید از سایر جایگزین‌های رایگان موجود در لیست بهره ببرید.

Diffchecker

ابزار Diffchecker به صورت تخصصی روی ارائه قابلیت مقایسه فایل‌های پی دی اف در کنار فرمت‌های دیگر مانند ورد، اکسل، تصاویر، متون و حتی فولدرها متمرکز شده است. برای دسترسی به به امکانات آن می‌توانید از نسخه‌های مخصوص ویندوز، مک یا وب استفاده کنید. برای شروع در نسخه وب تنها کافیست که دو فایل مورد نظر خود را در محیط آن آپلود کنید و سپس کلید Find difference را انتخاب نمایید.

برخلاف ادوبی آکروبات، در Diffchecker تمامی یک پاراگراف در صورت داشتن تفاوت، هایلایت می‌شود و سپس قسمت متفاوت نیز با رنگ دیگری هایلایت خواهد شد. نسخه تحت وب برنامه عملکرد بسیار مناسبی از خود نشان می‌دهد و اگر استفاده مداومی از چنین ابزاری ندارید، توصیه می‌کنیم از همین نسخه به جای بسته‌های نصبی برای ویندوز یا مک استفاده کنید.

قابلیت‌های نسخه تحت وب به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است اما برای استفاده از نرم‌افزار دسکتاپ نیازمند پرداخت حق اشتراک ۹ دلار در ماه خواهید بود. همچنین طرح ویژه‌ای برای کسب و کارهای سازمانی در نظر گرفته شده است که فضای ابری اختصاصی را ارائه می‌دهد.

DiffPDF

یکی دیگر از ابزارهای مقایسه فایل‌های پی دی اف، DiffPDF نام دارد که قابلیت‌های مشابه با سایر نمونه‌ها را ارائه می‌کند. البته دیگر از نسخه تحت وب و مک خبری نیست و کاربران تنها می‌توانند در محیط ویندوز از آن استفاده کنند. نسخه آزمایشی برای ۲۰ روز به صورت رایگان، قابلیت‌های مختلف برای آنالیز و یافتن تفاوت‌ها را در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد. نسخه کامل برنامه بدون محدودیت زمانی با قیمت ۱۶۰ دلار به صورت یکبار پرداخت در دسترس است که گزینه چندان معقولی نسبت به سایر سرویس‌ها محسوب نمی‌شود.

Draftable

Draftable یکی از ابزارهای محبوب مقایسه فایل‌های پی دی اف است که قابلیت‌هایی در سطوح سازمانی درون خود جای داده است. امکان مقایسه فرمت‌های دیگر از جمله ورد و پاورپوینت موجب شده است تا کاربران زیادی به سمت این سرویس جلب شوند. تمامی تغییرات موجود در فایل‌ها از جمله متن، فونت و استایل توسط برنامه شناسایی می‌شود. همچنین می‌توان گزارش خروجی از تفاوت‌های میان فایل‌ها را دریافت کرد. نسخه تحت وب سرویس برای استفاده رایگان در دسترس کاربران قرار دارد.

برای شروع استفاده از نسخه تحت وب Draftable روی این لینک کلیک کنید. سپس تنها کافیست به کمک قابلیت درگ اند دراپ (کشیدن و رها کردن) فایل‌های مورد نظر خود را آپلود کنید و در نهایت روی کلید Compare کلیک نمایید.

تغییرات متنی با رنگ سبز هایلایت می‌شوند. در منوی تنظیمات سمت راست می‌توانید گزینه‌های مد نظر برای یافتن تفاوت‌ها را انتخاب کنید. یکی از قابلیت‌های جالب سرویس، Sync Scrolling است که به کمک آن هنگام جابه‌جایی میان صفحات، هر دو فایل به صورت همزمان جابه‌جا خواهند شد.  نسخه دسکتاپ با پرداخت هزینه ۱۲۹ دلار قابل نصب خواهد بود که امکانات بیشتر از جمله استفاده آفلاین را ارائه می‌دهد. 

Aspose

سرویس Aspose تعدادی از ابزارهای مرتبط با فایل‌های پی دی اف از جمله قابلیت مقایسه را به صورت رایگان در سایت خود در اختیار کاربر می‌گذارد و هزینه‌های آن نیز از طریق کمک‌های مالی از سوی افراد تامین می‌شود. نحوه استفاده از آن مانند سایر نمونه‌های گفته شده در لیست است. برای شروع روی این لینک کلیک کنید و سپس فایل‌های پی دی اف خود را درون محل‌های مشخص شده با رنگ سبز بکشید تا آپلود شوند. در پایان روی کلید Compare کلیک کنید. 

پس از به اتمام رسیدن فرایند مقایسه، می‌توانید نتیجه کار را به صورت خروجی پی دی اف دریافت کنید یا این که به صورت آنلاین تفاوت‌های یافت شده را مشاهده کنید. همچنین امکان ارسال گزارش به ایمیل کاربران نیز وجود دارد.

عملکرد Aspose در مقایسه فایل‌های پی دی اف، بی‌نقص است و از بهترین نمونه‌های رایگان در این زمینه محسوب می‌شود. البته امکان مقایسه دو فایل در کنار یکدیگر و نمایش متن آن‌ها به صورت همزمان متاسفانه وجود ندارد. اما قطعاً گزینه مطلوبی برای مقایسه سریع فایل‌ها خواهد بود.

در میان موارد مطرح شده در لیست، بدون شک ادوبی آکروبات قدرتمندترین ابزار برای مقایسه فایل‌های پی دی اف محسوب می‌شود؛ اما حق اشتراک بسیار گزاف آن در کنار پایداری نه چندان بالای نسخه ویندوز، باعث می‌شود تا به عنوان بهترین گزینه برای تمامی کاربران تلقی نشود. اگر تنها گاهی اوقات نیازمند یافتن تفاوت میان فایل‌ها هستید، سرویس Draftable به لطف ارائه نسخه تحت وب کاملاً رایگان و امکانات مناسب می‌تواند گزینه مناسبی برای شما محسوب شود. همچنین Aspose نیز به عنوان ابزاری سریع و کارآمد می‌تواند در موارد محدودی بسیار مفید واقع شود. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی