ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توییتر امکان ثبت‌نام برای آزمایش Super Follows و Ticketed Spaces را فراهم کرد

توییتر از امروز به‌صورت محدود پذیرای درخواست‌های کاربران برای آزمایش قابلیت Super Follows و Ticketed Spaces خواهد بود. آزمایش قابلیت Super Follows به نسخه iOS محدود خواهد بود اما کاربران علاوه بر iOS، در اندروید ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

توییتر از امروز به‌صورت محدود پذیرای درخواست‌های کاربران برای آزمایش قابلیت Super Follows و Ticketed Spaces خواهد بود. آزمایش قابلیت Super Follows به نسخه iOS محدود خواهد بود اما کاربران علاوه بر iOS، در اندروید هم می‌توانند از Ticketed Spaces استفاده کنند.

طبق اعلام توییتر، کاربران آمریکایی از امروز می‌توانند از طریق اپلیکیشن موبایل این شبکه اجتماعی به‌طور جداگانه برای هر کدام از این قابلیت‌ها درخواست ثبت کنند. توییتر از میان این درخواست‌ها گروه کوچکی از افراد را انتخاب خواهد کرد تا به آزمایش این دو ویژگی بپردازند.

ویژگی Super Follows به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد تا در ازای دریافت ماهانه ۲.۹۹، ۴.۹۹ یا ۹.۹۹ دلار از مخاطبان برای آن‌ها محتوای اختصاصی تولید کنند. Ticketed Spaces نیز اجازه می‌دهد تا کاربران در ازای پرداخت مبلغی بین ۱ تا ۹۹۹ دلار به اتاق‌های ویژه گفتگوی صوتی دسترسی داشته باشند. تولیدکنندگان محتوا با این ویژگی می‌توانند تنظیماتی مثل حداکثر ظرفیت اتاق‌ها را مشخص کنند.

نخستین گروه از آزمایش‌کنندگان این دو ویژگی، در ابتدا ۹۷ درصد درآمد حاصله را نزد خود نگه می‌دارند. البته مبلغ کامزد سیستم‌های پرداخت iOS و اندروید از این رقم کسر خواهد شد. بنابراین فقط ۳ درصد از درآمدها به توییتر می‌رسد. ولی اگر درآمد یک کاربر روی هر دو سیستم از ۵۰ هزار دلار بیشتر شود، کارمزد توییتر به ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

سهم کارمزد توییتر حتی در حالت ۲۰ درصدی کمتر از برخی از پلتفرم‌های حق اشتراکی مشابه است. برای مثال، آمازون در حق اشتراک‌های سرویس توییچ ۵۰ درصد درآمد را برای خود برمی‌دارد و یوتیوب هم ۳۰ درصد از درآمد کاربران را متعلق به خود می‌داند. با این حال، همین حالا هم سرویس‌هایی هستند که از درآمد کاربران کارمزد بسیار پایینی در حد ۵ درصد دریافت می‌کنند.

Super Follows و Ticketed Spaces از جمله برنامه‌های اصلی توییتر برای ایجاد بسترهای درآمدزایی برای تولیدکنندگان محتوا و خود این شرکت‌ محسوب می‌شوند. توییتر همچنین با سرویس Twitter Blue امکانات ویژه‌ای مثل واگردانی توییت و Reader Mode را در ازای دریافت هزینه به کاربران ارائه می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی