ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسیناسیون دانشجویان
تکنولوژی

سخنگوی وزارت بهداشت از زمان‌بندی واکسیناسیون دانشجویان و معلمان خبر داد

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که می‌خواهیم مدارس و دانشگاه‌ها حضوری شوند اعلام کرد معلمان و اساتید در مرداد ماه واکسینه خواهند شد و واکسیناسیون دانشجویان طبق برنامه از شهریور تا آذر امسال صورت ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۵

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که می‌خواهیم مدارس و دانشگاه‌ها حضوری شوند اعلام کرد معلمان و اساتید در مرداد ماه واکسینه خواهند شد و واکسیناسیون دانشجویان طبق برنامه از شهریور تا آذر امسال صورت خواهد پذیرفت. «سیما سادات لاری» با حضور در برنامه تلویزیونی به وضعیت بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس اشاره کرد و گفت:

«بحث آموزش برای ما بسیار مهم است و طی یک سال اخیر به صورت مجازی در مدارس و دانشگاه‌ها شاهد ارائه محتواهای آموزشی بودیم اما می‌خواهیم افراد در مدارس و دانشگاه‌ها حاضر شوند.»

وی با اعتقاد به این که کیفیت آموزش‌های مجازی به اندازه آموزش حضوری نبوده است، اعلام کرد مرداد ماه معلمان واکسینه می‌شوند تا از مهر شاهد حضور دانش آموزان در مدارس باشیم. لاری در ادامه به تصمیم‌گیری برای بازگشایی دانشگاه‌ها طبق هماهنگی با وزارت علوم اشاره کرد و گفت 200 هزار استاد و پرسنل در دانشگاه‌ها داریم که آن‌ها نیز مرداد ماه واکسینه خواهند شد.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که سناریو و برنامه‌ای برای آموزش حضوری دانشجویان به صورت شناور داریم، گفت:

«حدود 3 میلیون و 200 هزار دانشجو در کشور داریم که در حال حاضر 30 درصد دانشجویان علوم پزشکی که بالینی بودند، واکسینه شدند اما سایر دانشجوها مانده‌اند. از همین روی 500 هزار نفر از دانشجویان در شهریور ماه واکسینه می‌شوند، مهر نیز یک میلیون، آبان یک میلیون و در آذر هم مابقی واکسینه خواهند شد.»

واردات یک میلیون دوز واکسن تا فردا

همچنین رییس دفتر رییس جمهوری در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با بیان این که فردا یک میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور خواهد شد وعده داد تا پایان دولت بین 6 تا 9 میلیون دوز دیگر وارد خواهد شد.

واعظی درباره تاخیر در تهیه واکسن کرونا گفت: «طی هفته‌های اخیر با کشورهای مختلف و کوواکس مذاکره کرده بودیم اما مشکلی در یکی از این کشورها به وجود آمد و موج کرونا در آنجا بالا گرفت. آن‌ها از ما خواستند تا فرصت بدهیم تا واکسیناسیون‌شان تمام شود و ما نیز چاره‌ای جز تفاهم نداشتیم.»

وی با بیان این که هفته قبل یک میلیون دوز واکسن وارد شده اعلام کرد فردا نیز یک میلیون دوز واکسن دیگر وارد خواهد شد و تا پایان تیر بین 6 تا 9 میلیون دوز دیگر نیز وارد خواهد شد.

واعظی با اشاره به این که دو واکسن کوبرکت و پاستور مراحل پایانی را طی می‌کنند، می‌گوید هر چقدر از این دو واکسن تولید شود ما استفاده خواهیم کرد.

او ضمن ابراز امیدواری مبنی بر اضافه شدن دو واکسن دیگر به جمع واکسن‌های کوبرکت و پاستور، اظهار داشت علاوه بر آن‌ها یکی از شرکت‌های ایرانی همه کارهای کشت واکسن روسی را انجام داده است و از دو هفته آینده این واکسن هم به مرحله توزیع می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی