ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

volvo-hands-over-ice-production-to-geely-to-focus-on-electric-cars_3
اخبار خودرو

همکاری مشترک ال جی و مگنا اینترنشنال برای تولید قطعات خودروهای الکتریکی

ال‌جی با خروج از بازار موبایل‌، در همکاری مشترک با شرکت کانادایی مگنا اینترنشنال از تامین‌کنندگان اصلی قطعات خودرو در جهان، وارد فاز جدیدی از فعالیت‌ها می‌شود. مدتی از تصمیم ال جی برای خروج از ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

ال‌جی با خروج از بازار موبایل‌، در همکاری مشترک با شرکت کانادایی مگنا اینترنشنال از تامین‌کنندگان اصلی قطعات خودرو در جهان، وارد فاز جدیدی از فعالیت‌ها می‌شود.

مدتی از تصمیم ال جی برای خروج از بازار موبایل‌های هوشمند می‌گذرد. اکنون غول فناوری کره‌ای قصد دارد تولید قطعات مرتبط با خودروهای الکتریکی را جایگزین صنایع مرتبط با موبایل خود کند تا بتواند قسمتی از درآمد سابق خود را جایگزین کند.

شرکت کانادایی «Magna» که یکی از تامین‌کنندگان اصلی قطعات خودرو در سطح جهان محسوب می‌شود،  در همکاری مشترک با ال جی شرکتی با نام Magna E-Powertrain راه اندازی می کنند که ۴۹ درصد سهام آن متعلق به مگنا و ۵۱ درصد متلق به ال جی است. مقر اصلی آن در شهر اینچئون کره جنوبی قرار دارد و البته شعبی از این شرکت در شهرهای میشیگان ایالات متحده و نانجینگ چین نیز احداث می‌شود تا بتواند تامین قطعات بازارهای دو کشور گفته شده را تضمین کند.

در میان مشتریان شرکت مگنا نام خودروسازان بزرگی مانند جنرال موتورز، بی‌ام‌و و فورد دیده می‌شود. در نتیجه ال جی می‌تواند به بازار بزرگ‌تری نسبت به گذشته دسترسی داشته باشد.

ال جی در سال گذشته حدود ۴۱ درصد از درآمد خود را از طریق فروش لوازم خانگی و ۲۴ درصد دیگر را از طریق فروش نمایشگرها و تلویزیون‌های هوشمند کسب کرد. تولید قطعات خودرو توانسته است فروش ۵.۱ میلیارد دلاری را برای ال جی حاصل کند که حدود ۱۱ درصد از درآمد شرکت را تشکیل می‌دهد. انتخاب ال جی از سوی مگنا می‌تواند به دلیل در اختیار داشتن فناوری لازم برای ساخت تجهیزات خودروهای برقی از جمله موتور و باتری باشد. 

ساخت لوازم خانگی بادوام مثل یخچال و کولر که به موتورها و کمپرسورها وابسته‌اند، موجب شده است تا ال جی تبحر خاصی در تولید محصولات برقی با استقامت مناسب و مصرف انرژی بهینه پیدا کند. همچنین واحد تحقیق و توسعه این شرکت توانسته است در سال‌های اخیر نوآوری‌های بسیاری را به ثبت برساند. سایر بخش‌های ال جی مانند LG Chem نیز پتانسیل بسیاری برای استفاده در بازار خودروهای الکتریکی دارند و می‌توانند خدمات بسیاری در راستای تولید باتری ارائه دهند. زیرشاخه تولید نمایشگر ال جی و LG Innotek نیز می‌توانند برای ساخت صفحه‌نمایش و دوربین خودروها به کار روند.

ال جی چندی پیش نیز خبر از همکاری مشترک با شرکت تسلا برای تولید باتری داده بود. کارخانه جدید ال جی در ایالات متحده یا اروپا تاسیس خواهد شد و می‌تواند به مشکل کمبود باتری تسلا کمک بزرگی کند. در حال حاضر بسیاری از خودروهای الکتریکی بازار چین هم از باتری‌های ال جی بهره می‌برند. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی