ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز ۱۱ از اپلیکیشن‌های اندروید پشتیبانی می‌کند

مایکروسافت در مراسم امروز خود اعلام کرد که اپلیکیشن‌های اندروید را به ویندوز ۱۱ می‌آورد. این اپلیکیشن‌ها قرار است بتوانند به‌صورت بومی روی ویندوز ۱۱ اجرا شوند. امکان دانلود اپ‌های اندروید از استور جدید ویندوز ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳ تیر ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۶

مایکروسافت در مراسم امروز خود اعلام کرد که اپلیکیشن‌های اندروید را به ویندوز ۱۱ می‌آورد. این اپلیکیشن‌ها قرار است بتوانند به‌صورت بومی روی ویندوز ۱۱ اجرا شوند. امکان دانلود اپ‌های اندروید از استور جدید ویندوز فراهم شده است.

مایکروسافت ضمن رونمایی از ویندوز ۱۱ اعلام کرد که با استفاده از اپ استور آمازون اپلیکیشن‌های اندروید را به ویندوز ۱۱ خواهد آورد. اپ استور آمازون در بخشی از استور جدید ویندوز این اپلیکیشن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. اپ‌های اندروید با فناوری اینتل Bridge روی ویندوز ۱۱ اجرا می‌شوند. این اپ‌ها را می‌توان روی این نسخه از ویندوز به تسک‌بار سنجاق کرد و در کنار اپ‌های معمولی خود سیستم عامل قرار داد.

با کمک این قابلیت می‌توانید به بسیاری از اپ‌های اندروید مثل اسنپ‌چت و تیک‌تاک که نسخه ویندوز ندارند، دسترسی داشته باشید. اقدام جدید مایکروسافت ظاهرا پاسخ مستقیمی به پشتیبانی از اپ‌های iOS در سیستم عامل macOS اپل است.

این شرکت در رویداد امشب اجرای اپلیکیشن تیک‌تاک روی ویندوز ۱۱ را به نمایش گذاشت، اما هنوز مشخص نیست که چه تعداد از دستگاه‌های موجود از اپ‌های اندروید روی این سیستم عامل پشتیبانی می‌کنند. اطلاعات منتشر شده در این زمینه در مراسم امروز مایکروسافت آنقدرها شفاف و با جزییات نبود و ردموندی‌ها وعده داده‌اند که در آینده اطلاعات بیشتری در این باره منتشر کنند.

مایکروسافت از سال‌ها پیش تلاش کرده بود پشتیبانی بومی از اپ‌های اندروید را به ویندوز بیاورد، ولی تاکنون موفق به انجام این کار نشده بود. حالا به نظر می‌رسد که بالاخره شرایط استفاده مستقیم از این اپلیکیشن‌ها در ویندوز ۱۱ فراهم شده و ورق به نفع سیستم عامل مایکروسافت برگشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hossein.Fazel
    Hossein.Fazel | ۱۲ تیر ۱۴۰۰

    چه ویژگی خفنی :) خیلی خوبه
    من یه جا شنیدم که برای اجرای اپ های اندرویدی از anbox استفاده میکنه که یکی از قابلیت های لینوکسه و توی wsl موجوده. این حقیقت داره یا از همون قابلیت intell bridge استفاده میکنه؟؟!!

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۴ تیر ۱۴۰۰

    این حرکت نشانه قاطع از بازگشت به اکوسیستم موبایلی هست .
    مشکل ویندوز فون نداشتن اپ ها بود . که الان با یک بازطراحی اساسی و اپ های بسیار فراوان اندروید برطرف
    شده است !
    Windows 11 mobile لو رفته !
    https://s4.uupload.ir/files/ddrpvtc-e4c70780-2e5b-4fc7-9582-6dbe1a9c79ae_67w7.jpg
    برنامه های اندروید + برنامه های اختصاصی ویندوز برای موبایل ها = موفقیت ویندوز 11 موبایل...

مطالب پیشنهادی