ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ روی توسعه گوشی رول شونده‌ای مجهز به دوربین زیر نمایشگر کار می‌کند

به نظر می‌رسد گوشی‌های کشویی و رول شونده همچنان بخشی از آینده سامسونگ را تشکیل می‌دهند، زیرا این شرکت جزئیات مربوط به گوشی رول شونده جدیدی را ارائه کرده است که از فناوری دوربین زیر ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

به نظر می‌رسد گوشی‌های کشویی و رول شونده همچنان بخشی از آینده سامسونگ را تشکیل می‌دهند، زیرا این شرکت جزئیات مربوط به گوشی رول شونده جدیدی را ارائه کرده است که از فناوری دوربین زیر نمایشگر بهره می‌برد.

سامسونگ روی توسعه گوشی‌های تاشو خود کار می‌کند،‌ اما به نظر نمی‌رسد که سایر موبایل‌ها را فراموش کرده باشد. پتنت جدید سامسونگ نشان می‌دهد که کره‌ای‌ها روی توسعه موبایلی با نمایشگر رول شونده‌ کار می‌کنند.

سامسونگ

مستندات مربوط به پتنت سامسونگ، گوشی هوشمندی را نشان می‌دهد که در نگاه اول شاید تفاوت چندانی با گوشی‌های سنتی نداشته باشد. با این وجود، نمایشگر این دستگاه از طریق فنر و غلتک تعبیه شده،‌ گسترده می‌شود. البته در این روش اندازه نمایشگر دوبرابر نمی‌شود بلکه یک سوم اندازه اصلی صفحه نمایش دستگاه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نکته مهم دیگر این گوشی استفاده از فناوری دوربین زیر نمایشگر است. هر چند این فناوری هنوز تاثیر چشمگیر خود را نشان نداده اما برای ارائه یک تجربه تمام صفحه به کاربران مورد نیاز است. همچنین این گوشی ممکن است از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، ماژول دوربین سه گانه و اسپیکرهای دوگانه در پایین دستگاه بهره ببرد. به نظر می‌رسد سامسونگ در قسمت پایین نمایشگر گسترده این گوشی نیز یک اسپیکر قرار داده است.

تصویر پتنت سامسونگ همچنین نشان می‌دهد که این موبایل احتمالا دارای سنسورهای اضافی مانند سنسورهای مجاورت و نور در زیر نمایشگر و سنسور ضربان قلب در پنل پشتی است. نکته جالب دیگری که در این تصویر مشاهده می‌شود عدم حضور دکمه‌های فیزیکی است.

هنوز مشخص نیست که سامسونگ چه زمانی از اولین گوشی موبایل با نمایشگر رول شونده خود رونمایی خواهد کرد. پتنت اشاره شده در این خبر سال گذشته به ثبت رسیده اما جزئیات آن به تازگی منتشر شده است. سامسونگ در پتنت‌های اخیر خود توجه زیادی به گوشی‌های تاشو داشته است و از پتنت‌های اخیر آن‌ها می‌توان به یک موبایل تاشو با لولای بدون درز و موبایل تاشو با دوربین پاپ آپ اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی