ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تغییرات امنیتی گوگل موجب از کار افتادن لینک‌های قدیمی درایو و یوتیوب می‌شود

به زودی حجم عظیمی از لینک‌های مرتبط با موارد به اشتراک گذاشته شده در سرویس‌های گوگل درایو و یوتیوب به دلیل تغییرات امنیتی صورت گرفته از کار خواهند افتاد. گوگل اعلام کرده است که این ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

به زودی حجم عظیمی از لینک‌های مرتبط با موارد به اشتراک گذاشته شده در سرویس‌های گوگل درایو و یوتیوب به دلیل تغییرات امنیتی صورت گرفته از کار خواهند افتاد. گوگل اعلام کرده است که این اقدام در راستای افزایش سطح امنیت سرویس‌ها صورت می‌گیرد.

کاربران فعال می‌توانند لینک‌های جدیدی برای فایل‌های به اشتراک گذاشته شده خود دریافت کنند، اما چنین امری ممکن است برای حساب‌های کاربری غیرفعال و قدیمی رخ ندهد. به همین دلیل ممکن است تعداد زیادی از موارد قدیمی موجود در یوتیوب و گوگل درایو به دلیل از کار افتادن لینک از دیدرس خارج شود. همچنین لینک‌های جدید در یوتیوب بسیار غیرقابل حدس تر از گذشته خواهد بود و کاربران بدون داشتن سطح دسترسی نمی‌توانند به راحتی اقدام به حدس زدن لینک‌ها کنند.

لینک‌های جدید موجب می‌شود تا کاربران برای مشاهده برخی محتواهای خاص نیازمند ورود به حساب کاربری خود باشند و تاریخچه فایل‌های مشاهده شده در اکانت آن‌ها ذخیره می‌شود. تمامی ویدیوهای عمومی در یوتیوب تحت تاثیر این تغییر قرار خواهند گرفت. ویدیوهای آپلود شده قبل از سال ۲۰۱۷ به حالت خصوصی تبدیل می‌شوند تا زمانی که لینک آن‌ها توسط صاحب اکانت تغییر پیدا کند. ویدیوهای خصوصی محدودیت‌های بسیاری نسبت به ویدیوهای عمومی دارند. برا ی مثال امکان اشتراک‌گذاری آن‌ها تنها با ۵۰ نفر امکان‌پذیر است و لینک‌های موجود در آن‌ها نیز به صورت خودکار غیرفعال می‌شود. 

به اشتراک‌گذاری فایل‌ها در گوگل درایو نیز دستخوش تغییراتی می‌شود و از این پس کلید دسترسی برای فیلتر کردن کاربران مجاز برای دریافت فایل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته اگر حساب کاربری در گذشته به یک فایل خاص دسترسی داشته است همچنان این روند ادامه پیدا می‌کند؛ در غیر این صورت باید درخواست جدید دسترسی به فایل ثبت کنید. همچنین حساب‌های کاربری گوگل شخصی که در دایره تغییرات قرار خواهند گرفت به زودی ایمیلی برای اطلاع‌رسانی دریافت خواهند کرد. شرایط برای اکانت‌های Workspace گوگل کمی متفاوت است و مدیر شبکه می‌تواند تنظیمات مرتبط با دسترسی کاربران به لینک‌های جدید را تنظیم کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی