ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسکایپ در ویندوز ۱۱ به صورت پیش‌فرض وجود ندارد

مایکروسافت ظاهرا تصمیم گرفته پلتفرم تیمز را در ویندوز ۱۱ جایگزین اسکایپ کند و کاربران برای بهره‌گیری از اسکایپ نیازمند نصب جداگانه آن از مایکروسافت استور خواهند بود. مایکروسافت به تازگی اقدام به رونمایی از ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

مایکروسافت ظاهرا تصمیم گرفته پلتفرم تیمز را در ویندوز ۱۱ جایگزین اسکایپ کند و کاربران برای بهره‌گیری از اسکایپ نیازمند نصب جداگانه آن از مایکروسافت استور خواهند بود.

مایکروسافت به تازگی اقدام به رونمایی از ویندوز ۱۱ کرده و وعده عرضه سیستم عامل جدیدش را در پاییز امسال داده است. پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندروید و طراحی جدید برای مایکروسافت استور تنها بخشی از تغییرات عمده صورت گرفته در نسخه جدید ویندوز هستند. از جمله تغییرات جزئی، می‌توان به تغییر سیاست‌های مایکروسافت نسبت به اسکایپ و برخی ابزارهای مرتبط در ویندوز ۱۱ اشاره کرد.

مایکروسافت حدود یک دهه قبل با پرداخت مبلغ گزاف ۸.۵ میلیارد دلار، اقدام به تصاحب اسکایپ کرد. تا حدود پنج سال قبل، اسکایپ یکی از بازیگران اصلی در حوزه تماس‌های تصویری و صوتی اینترنتی محسوب می‌شد. مایکروسافت در زمان معرفی ویندوز ۱۰، اسکایپ را به عنوان یکی از نرم‌افزارهای پیش‌فرض به آن افزود و کاربران می‌توانستند نسخه از پیش نصب شده آن را در اختیار داشته باشند.

اکنون با وجود همه‌گیری کرونا و افزایش استقبال از ابزارهای مرتبط با ویدیو کنفرانس، اسکایپ چندان حال خوشی ندارد و مایکروسافت نیز در کنفرانس اخیر خود بر چنین مسئله‌ای تاکید داشت. در میان مراسم معرفی ویندوز ۱۱ و معرفی قابلیت‌های آن، به اسکایپ هیچ اشاره‌ای نشد و در عوض سرویس مایکروسافت تیمز در مرکز توجه قرار گرفت. به صورتی که ویژگی‌های آن اکنون در تعامل بیشتری با محیط کاربری ویندوز خواهند بود. 

کاربران هنوز می‌توانند با مراجعه به مایکروسافت استور، اقدام به نصب رایگان اسکایپ همانند سایر نرم‌افزارها کنند.

آینده‌ای که مایکروسافت برای اسکایپ ترسیم کرده بود، تا حدود زیادی به واقعیت تبدیل شده است، اما اسکایپ نقش پررنگی در چنین عرصه‌ای ندارد و رقبای محبوب‌تری مانند فیس تایم و زوم توانسته‌اند جایگاه آن را تصاحب کنند. اگرچه مایکروسافت سرویس تیمز را برای حساب‌های کاربری شخصی نیز فعال کرده است، اما هم‌چنان به افرادی که قصد استفاده سبک برای برقراری تماس‌های صوتی و ویدیویی را دارند، اسکایپ را پیشنهاد می‌کند. مایکروسافت چندین بار اعلام کرده است که به پشتیبانی از اسکایپ ادامه می‌دهد و قصد ندارد خرید گران قیمت خود را فراموش کند.

اما بی‌مهری مایکروسافت نسبت به اسکایپ در ویندوز ۱۱ کاملاً مشهود است و دیگر خبری از نصب پیش‌فرض آن نخواهد بود. البته کاربران هنوز می‌توانند با مراجعه به مایکروسافت استور، اقدام به نصب رایگان اسکایپ همانند سایر نرم‌افزارها کنند. البته اسکایپ تنها محصول مایکروسافت نیست که در سال‌های اخیر روند سقوط را به سرعت طی کرده است و ابزارهایی مثل ویندوز ترمینال نیز دیگر به صورت پیش‌فرض روی دستگاه‌ها وجود نخواهند داشت. وان نوت، Paint 3D و 3D Viewer هم از ویندوز ۱۱ حذف شده‌اند. 

افزودن قابلیت‌هایی مانند Meet Now به اسکایپ برای برقراری سریع‌تر تماس‌ها نیز نتوانست محبوبیت آن را میان کاربران افزایش دهد. افزایش تقاضای ناگهانی برای برنامه‌های مرتبط با دورکاری موجب شد تا کاربران گزینه‌های سازمانی با رابط کاربری ساده‌تر را انتخاب کنند. اکنون مایکروسافت نیز مانند گوگل، چندین ابزار مرتبط در زمینه گفته شده ارائه می‌دهد که ارتباط آن‌ها با یکدیگر چندان شفاف نیست و عدم حضور اسکایپ در ویندوز ۱۱ نیز جدایی آن از سایر برنامه‌ها را سرعت بیشتری خواهد بخشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی