ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

جنگ بی پایان؛ پورشه 911 GT2 RS رکورد سریع‌ترین خودرو تولید انبوه پیست نوربرگ رینگ را شکست

پورشه 911 GT2 RS مجددا رکورد سریع ترین خودروی تولید انبوه در پیست نوربرگ رینگ آلمان را با بهبود 4.747 ثانیه‌ای و ثبت زمان 6 دقیقه و 43.30 ثانیه با میانگین سرعت 185 کیلومتر بر ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۴ تیر ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

پورشه 911 GT2 RS مجددا رکورد سریع ترین خودروی تولید انبوه در پیست نوربرگ رینگ آلمان را با بهبود 4.747 ثانیه‌ای و ثبت زمان 6 دقیقه و 43.30 ثانیه با میانگین سرعت 185 کیلومتر بر ساعت شکست. پیش از این رکورد در اختیار مرسدس AMG GT Black Series بود.

لارس کرن راننده شرکت پورشه وظیفه شکستن این رکورد را بر عهده داشت.

نکته قابل توجه این رکورد شکنی استفاده از کیت عملکرد بالای شرکت Manthey Racing است که تغییراتی در بخش شاسی، آیرودینامیک و ترمزها داده است. این کیت به طور اختصاصی برای همین مدل طراحی و توسعه داده شده است.

این پورشه به رینگ‌های منیزیومی Weissach Package مجهز است که در حدود 11.4 کیلوگرم وزن را کاهش می‌دهد.

کیت Manthey Racing از فلپ و اسپویلر بزرگ‌تر در بخش جلو، استفاده از قطعات کربنی در بدنه، اسپویلر کاملا جدید در عقب و یک دیفیوزر تقویت شده را شامل می‌شود.

در نتیجه این تغییرات نیروی رو به پایین محور جلو از 49 کیلوگرم به 70 کیلوگرم در حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کرده است و این مورد در محور عقب نیز از 93 کیلوگرم به 200 کیلوگرم رسیده است.

در بخش ترمزها نیز از لنت های مسابقه‌ای به همراه آستر لنت از جنس فولاد برای کاهش فشار کاری در حین ترمزگیری استفاده شده است.

سیستم تعلیق نیز تغییراتی کرده است که در محور جلو دارای 3 تنظیم متفاوت و در محور عقب نیز دارای 4 تنظیم است تا بهترین عملکرد ممکن را در پیست های مختلف داشته باشد.

شرکت Manthey Racing موفقیت های زیادی را با محصولات پورشه بدست آورده که آخرین آنها پیروزی در رقابت های 24 ساعت نوربرگ رینگ است.

پورشه به همراه Manthey Racing این کیت را در سرتاسر اروپا به فروش می‌گذارد.

در نهایت باید دید که پاسخ مرسدس بنز به این رکورد شکنی چه خواهد بود. مرسدس رکورد خود را در فصل پاییز به ثبت رسانده است و انتظار می‌رود که در صورت حضور مجدد در پیست امکان ارتقای زمان خود را در این فصل گرم سال داشته باشد.

البته مرسدس در حال نهایی کردن ابرخودروی خود یعنی مرسدس AMG One است و انتظار می‌رود که مرسدس با این محصول مجددا رکورد پورشه را ارتقا دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی