ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اجرای اپ‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ روی پردازنده‌های AMD و ARM نیز امکان‌پذیر می‌شود

اینتل اعلام کرده که فناوری بریج مورد استفاده برای اجرای اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز ۱۱ روی پردازنده‌های سایر برندها از جمله AMD نیز در دسترس خواهد بود. مایکروسافت در مراسم معرفی رسمی ویندوز ۱۱، از ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

اینتل اعلام کرده که فناوری بریج مورد استفاده برای اجرای اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز ۱۱ روی پردازنده‌های سایر برندها از جمله AMD نیز در دسترس خواهد بود.

مایکروسافت در مراسم معرفی رسمی ویندوز ۱۱، از مایکروسافت استور جدید نیز رونمایی کرد که اکنون امکان استفاده از اپلیکیشن‌های اندروید را به کاربران می‌دهد. اما استفاده از برنامه‌های اندروید تنها محدود به دستگاه‌های دارای پردازنده اینتل نخواهد بود و دارندگان پردازنده‌های AMD و ARM نیز می‌توانند از قابلیت گفته شده بهره ببرند. 

اجرای اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز ۱۱ به کمک کامپایلر اینتل بریج صورت می‌گیرد که برای سیستم‌های x86 طراحی شده است. اینتل در بیانیه‌ای اعلام کرده است که قصد دارد فناوری جدید خود را به تمامی پلتفرم‌های مبتنی بر ویندوز بیاورد و حتی دستگاه‌هایی که از پردازنده‌های رقیب استفاده می‌کنند نیز شامل چنین تصمیمی خواهند شد. مایکروسافت نیز تاکید بسیاری برای ارائه ویژگی مذکور برای تمامی تولیدکنندگان پردازنده‌های دستگاه‌های ویندوزی داشته است که ARM هم یکی از آن‌ها است. البته هنوز مشخص نیست فناوری توسعه یافته توسط اینتل تا چه حد می‌تواند عملکرد بی‌نقصی روی دستگاه‌های مبتنی بر محصولات غیر اینتلی داشته باشد.

فناوری بریج می‌تواند اپلیکیشن‌های اندرویدی را برای سیستم‌های مبتنی بر طراحی x86 ترجمه کند. عملکرد آن تقریباً مشابه با ابزار Rosetta اپل برای مک‌های دارای تراشه M1 است، اما پردازنده هدف آن به جای معماری ARM، تمامی محصولات x86 خواهد بود. دستگاه‌های دارای پردازنده ARM که به صورت پیش‌فرض از اندروید بهره می‌برند، می‌توانند بدون بهره‌گیری از فناوری بریج اقدام به اجرای اپلیکیشن‌های اندروید کنند؛ اگرچه مایکروسافت هنوز نحوه عملکرد دقیق چنین فرایندی را توضیح نداده است.

اپ‌های اندروید از طریق همکاری مشترک مایکروسافت و آمازون به ویندوز ۱۱ خواهند آمد و کاربران می‌توانند از طریق اپ استور آمازون اقدام به دانلود آن‌ها کنند. البته عناوین محبوبی مانند تیک‌تاک در مایکروسافت استور نیز حضور خواهند داشت، اما برای دسترسی به موارد بیشتر می‌توان از طریق حساب کاربری آمازون اقدام به نصب اپ‌ها کرد. نرم‌افزارهای اندرویدی مانند نمونه‌های ویندوزی در پنجره‌ای جداگانه نمایش داده خواهند شد و کاربران می‌توانند اقدام به اجرای همزمان آن‌ها در کنار برنامه‌های ویندوز کنند. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی