ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت با آپدیت PC Health Check، سازگاری سیستم با ویندوز ۱۱ را نشان می‌دهد

مایکروسافت اپلیکیشن PC Health Check را در ویندوز به‌روز کرده تا به کاربران بگوید که چرا کامپیوتر آن‌ها احتمالا قادر به اجرای ویندوز ۱۱ نیست. این شرکت با این کار می‌خواهد به شکلی آسان‌تر به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

مایکروسافت اپلیکیشن PC Health Check را در ویندوز به‌روز کرده تا به کاربران بگوید که چرا کامپیوتر آن‌ها احتمالا قادر به اجرای ویندوز ۱۱ نیست. این شرکت با این کار می‌خواهد به شکلی آسان‌تر به کاربران نشان دهد که کدام دستگاه‌ها با نسل بعدی ویندوز سازگاری دارند.

اگر اپلیکیشن PC Health Check را نصب کرده باشید، وقتی دوباره آن را باز کنید، برنامه به‌صورت خودکار به‌روز می‌شود. در نسخه جدید PC Health Check می‌توانید ببینید که کامپیوتر شما ممکن است به چه دلیلی با ویندوز ۱۱ سازگار نباشد. این ناسازگاری می‌تواند به فضای ذخیره‌سازی، پردازنده، کارت گرافیک یا سایر بخش‌ها مربوط باشد.

البته آن‌طور که برخی از کاربران می‌گویند، توضیحات این برنامه هنوز در برخی موارد کوتاه و نامشخص است. برای مثال PC Health Check در یکی از پیام‌های خود می‌گوید «پردازنده تحت پشتیبانی قرار ندارد» ولی این توضیحات به هیچ عنوان به شما نشان نمی‌دهد که چرا پردازنده‌تان قادر به اجرای ویندوز ۱۱ نیست.

PC Health Check ویندوز ۱۱

اگر مایل به نصب ویندوز ۱۱ هستید و نمی‌دانید که دقیقا باید چه قطعه‌ای را در دستگاه خود را تعویض کنید، این برنامه می‌تواند تا حدی به شما کمک کند ولی توصیه می‌شود که خودتان تحقیقات بیشتری انجام دهید. البته ظاهرا هنوز وضعیت پشتیبانی پردازنده‌ها از ویندوز ۱۱ دقیقا مشخص نیست، در نتیجه بهتر است کمی بیشتر منتظر بمانید تا در شرایط سخت بازار بیهوده روی قطعات کامپیوتر خود هزینه نکنید.

مایکروسافت در روز معرفی رسمی ویندوز ۱۱ سیستم مورد نیاز برای نصب این آپدیت را منتشر کرد. کاربران برای نصب ویندوز ۱۱ باید حداقل ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده ۶۴ بیتی دو هسته‌ای داشته باشند. برای مشاهده اطلاعات کامل به این لینک مراجعه کنید.

این شرکت همچنین به‌تازگی فهرست پردازنده‌های اینتل و AMD سازگار با ویندوز ۱۱ را منتشر کرده است. پردازنده‌های اینتل از نسل هشتم و پردازنده‌های AMD از رایزن ۲۰۰۰ قادر به پشتیبانی از این سیستم عامل هستند. فهرست کامل این پردازنده‌ها در مطلبی برای شما آماده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • herogame
    herogame | ۶ تیر ۱۴۰۰

    واقعا مسخرست که از پردازشگر های نسل هفتم اینتل یعنی Skylake پشتیبانی نمی کنه و اجازه نصب نمیده. هیچ دلیلی نداره از نسل هفتم پردازشگر های اینتل پشتیبانی نکنه!

  • erfaniranpourofficial
    erfaniranpourofficial | ۵ تیر ۱۴۰۰

    از من ارور توی عکس اولی از راست که مال secure boot هست.میده.من یکی ویندوز 11 رو نصب نمیکنم.لپ تاپ من forza horizon 4 رو باز میکنه.اونوق ویندوز 11 رو نمیتونه نصب کنه

    • Mojtaba_kvc
      Mojtaba_kvc | ۷ تیر ۱۴۰۰

      اون قابلیت رو میتونی فعال کنی یه سرچ بکن تو اینترنت آموزش براش زیاد هست

  • mohammad r
    mohammad r | ۵ تیر ۱۴۰۰

    وای ماکروسافت می خوام خفت کنم با این کارات طرفدارات رو نابود میکنی

مطالب پیشنهادی