ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون
تکنولوژی

تقریبا نیمی از گوشی‌های ۲۰۲۲ به نمایشگر اولد مجهز می‌شوند

همزمان با علاقه دو شرکت سامسونگ و اپل به استفاده از پنل‌های اولد در گوشی‌های آینده، انتظار می‌رود تقریبا ۴۵ درصد از گوشی‌های فروخته شده سراسر جهان در سال آینده، از نمایشگر اولد برخوردار باشند. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

همزمان با علاقه دو شرکت سامسونگ و اپل به استفاده از پنل‌های اولد در گوشی‌های آینده، انتظار می‌رود تقریبا ۴۵ درصد از گوشی‌های فروخته شده سراسر جهان در سال آینده، از نمایشگر اولد برخوردار باشند.

گزارش جدیدی عنوان می‌کند که تقریبا نیمی از گوشی‌هایی که سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهند شد از نمایشگر اولد برخوردار هستند و این موضوع نشان دهنده محبوبیت روزافزون این فناوری در بازار گوشی‌های هوشمند است.

نمایشگر اولد

طبق این گزارش ۳۹.۸ درصد از کل گوشی‌های فروخته شده در سال جاری از پنل‌ اولد برخوردار هستند. از طرف دیگر، انتظار می‌رود ۴۵ درصد از کل گوشی‌های فروخته شده در سال آینده از این نوع نمایشگرها برخوردار باشند. در این گزارش که توسط شرکت «ترندفورس» (TrendForce) تهیه شده، عنوان می‌شود یکی از دلایل اصلی افزایش سهم بازار دستگاه‌های مجهز به پنل اولد، علاقه تولیدکنندگان بزرگ مانند اپل و سامسونگ به استفاده گسترده‌تر از فناوری اولد و امولد است.

در حال حاضر منبع تغذیه آی سی درایور نمایشگر برای پنل‌های اولد نمی‌تواند تمام تقاضا بازار را برآورده کند و از سوی دیگر این گزارش نیز اضافه می‌کند که این تراشه‌ها نسبتا از تراشه‌های دیگر بزرگتر است، بنابراین در هر ویفر می‌توان تعداد کمتری از آن‌ها تولید کرد.

بیشتر درایورهای نمایشگر از فرایندهای ۴۰ نانومتری تا ۲۸ نانومتری برای آی سی استفاده می‌کنند. هم اکنون فقط چند کارخانه ریخته‌گری مانند شرکت تولید کننده نیمه هادی تایوانی TSMC، سامسونگ، UMC و GlobalFoundries می‌توانند آی سی‌های درایور نمایشگر پنل OLED را تولید کنند.

با این حال، از میان تمام شرکت‌های سازنده تراشه، تنها TSMC، سامسونگ و UMC ویفر کافی برای تولید درایورهای نمایشگر در اختیار خود دارند. در همین حال سایر کارخانه‌های ریخته‌گری روی توسعه فناوری‌های لازم کار می‌کنند تا تولید انبوه خود را آغاز کنند. از موارد قابل توجه دیگری که روی روند تولید تاثیرگذار است می‌توان به این موضوع اشاره کرد که سازندگان مختلف به مشخصات متفاوتی برای آی سی‌های درایور نمایشگر نیاز دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی