ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شناسایی بدافزار مخفی در بازی‌های کرک شده که با کامپیوتر گیمرها رمزارز استخراج می‌کند

نسخه رایگان بازی‌هایی مثل GTA V ،NBA 2K19 ،Far Cry 5 ،The Sims 4 و Jurassic World Evolution که در سایت‌های تورنت برای دانلود در دسترس قرار گرفته‌اند، دارای بدافزاری به نام «Crackonosh» هستند که ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ تیر ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

نسخه رایگان بازی‌هایی مثل GTA V ،NBA 2K19 ،Far Cry 5 ،The Sims 4 و Jurassic World Evolution که در سایت‌های تورنت برای دانلود در دسترس قرار گرفته‌اند، دارای بدافزاری به نام «Crackonosh» هستند که به‌صورت مخفیانه از منابع پردازشی سیستم برای استخراج رمزارز استفاده می‌کند. این بدافزار حداقل از سال ۲۰۱۸ تاکنون حدود ۲ میلیون دلار رمزارز استخراج کرده است.

«دنیل بینز»، محقق شرکت Avast می‌گوید کاربران آلوده احتمالا متوجه کندی سیستم یا افزایش هزینه برق محل سکونت خود خواهند شد: «این بدافزار از تمام منابع کامپیوتر استفاده می‌کند، بنابراین دستگاه عملا غیرقابل مصرف می‌شود.»

تاکنون ۲۲۰ هزار نفر در سراسر دنیا به این بدافزار آلوده شده‌اند و روزانه ۸۰۰ نفر بر این تعداد افزوده می‌شود. با این حال، Avast تنها آمار دستگاه‌هایی را در اختیار دارد که نرم‌افزار آنتی‌ویروس این شرکت را نصب کرده‌اند، در نتیجه آمار واقعی باید بسیار بالاتر باشد. برزیل، هند و فیلیپین از جمله کشورهایی هستند که بدترین وضع را از نظر شیوع این بدافزار دارند.

هکرها با قدرت پردازشی کامپیوتر گیمرها به استخراج رمزارز مونرو می‌پردازند

شرکت Avast معتقد است که بدافزار Crackonosh احتمالا توسط یکی از شهروندان کشور جمهوری چک ساخته شده چون نام آن مربوط به اسطوره‌های این کشور است. بینز می‌گوید: «به‌طور خلاصه، Crackonosh ریسک‌های دانلود نرم‌افزار کرک‌شده را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که استفاده از چنین روش‌هایی برای مهاجمان بسیار سودآور است.»

این اولین باری نیست که بدافزارها به سراغ گیمرها می‌روند. محققان Cisco-Talos در ماه مارس بدافزاری را پیدا کردند که درون یک نرم‌افزار تقلبی کار گذاشته شده بود. چند هفته پیش نیز گروهی از هکرها گیمرهای پلتفرم استیم را مورد حمله قرار داده بودند.

میزان حملات سایبری علیه گیمرها از آغاز همه‌گیری کرونا ۳۴۰ درصد بیشتر شده است. «استیو ریگن»، محقق امنیتی شرکت Akamai می‌گوید: «طبق مشاهدات ما، تدابیر امنیتی صنعت بازی‌های ویدیویی هر روز – و گاهی هر ساعت – توسط مجرمانی که به دنبال آسیب‌پذیری می‌گردند، مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا راهی برای نفوذ به سرورها و دسترسی به اطلاعات پیدا شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی