ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افشای نتایج بنچمارک پردازنده‌های ۱۶ و ۱۴ هسته‌ای Alder Lake اینتل با گرافیک Xe

نتایج چندین بنچمارک پردازنده‌های Alder Lake اینتل به اینترنت راه پیدا کرده که شامل مدل ۱۶ اینچی دسکتاپ و ۱۴ اینچی موبایل می‌شود و از نسل جدید گرافیک Xe-LP و Xe-HPG بهره می‌برند. پردازنده دسکتاپ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ تیر ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

نتایج چندین بنچمارک پردازنده‌های Alder Lake اینتل به اینترنت راه پیدا کرده که شامل مدل ۱۶ اینچی دسکتاپ و ۱۴ اینچی موبایل می‌شود و از نسل جدید گرافیک Xe-LP و Xe-HPG بهره می‌برند.

پردازنده دسکتاپ Alder Lake اینتل از ۱۶ هسته بهره می‌برد و ۲۴ رشته دارد. این مدل به ۸ هسته Gloden Cave و ۸ هسته Gracemont مجهز شده که در مجموع ۳۰ مگابایت حافظه کش L3 در اختیار کاربران قرار می‌دهد. فرکانس پایه این پردازنده برابر ۱.۸۰ گیگاهرتز است، اما اطلاعی از فرکانس بوست آن نداریم.

این چیپ از گرافیک مجتمع Xe-LP بهره می‌برد که در مجموع ۳۲ واحد اجرایی یا ۲۵۶ هسته با فرکانس ۱۵۰۰ مگاهرتز دارد. این پردازشگر گرافیکی موفق به کسب امتیاز ۸۶۴۷ در OpenCL شده که بهبود قابل قبولی نسبت به گرافیک UHD 750 در پردازنده‌های راکت لیک به حساب می‌آید.

پردازنده‌های Alder Lake اینتل

گرافیک UHD 750 بطور میانگین امتیاز ۷۹۷۴ را در این بنچمارک بدست آورده، بنابراین نسل جدید تا ۸.۵ درصد عملکرد بهتری دارد. علاوه بر این، iGPU پردازنده‌های Alder Lake با ۲۰۰ مگاهرتز فرکانس بالاتر فعالیت می‌کند. در نهایت انتظار داریم گرافیک جدید اینتل ۵ تا ۱۰ درصد عملکرد بهتری داشته باشد.

در بخش موبایل، با دو نتیجه برای یک پردازنده ۱۴ هسته‌ای و ۲۰ رشته‌ای روبه‌رو هستیم. این تراشه از ۶ هسته Golden Cave و ۸ هسته Gracemont بهره می‌برد. این تراشه که بخشی از خانواده Alder Lake-P ES به حساب می‌آید، فرکانس پایه ۸۰۰ مگاهرتز و بوست ۴.۰ گیگاهرتز دارد.

این پردازنده اینتل به ۲۴ مگابایت حافظه کش L3 مجهز شده و با پردازشگر گرافیکی UHD Xe-LP با ۹۶ واحد اجرایی تست شده است. این تراشه از ۷۶۸ هسته با فرکانس ۱۲۰۰ مگاهرتز بهره می‌برد و ۱.۵ گیگابایت حافظه دارد که البته نمی‌دانیم با یک گرافیک مجتمع یا مستقل روبه‌رو هستیم.

پردازنده‌های Alder Lake اینتل

این پلتفرم Alder Lake-P اینتل با وجود هسته‌های بسیار بالاتر نسبت به مدل دسکتاپ، به امتیاز ۶۵۱۶ در OpenCL دست پیدا کرده. علت چنین موضوعی می‌تواند عدم بهینه بودن درایورها باشد.

پردازنده‌های Alder Lake اینتل

یکی دیگر از نتایج مربوط به پردازشگر گرافیکی بسیار قدرتمندتر Xe-HPG SKU می‌شود که از ۲۵۶ واحد اجرایی یا ۲۰۴۸ هسته با ۶ گیگابایت حافظه بهره می‌برد. این پردازشگر گرافیکی با فرکانس ۱۴۰۰ مگاهرتز به امتیاز ۱۸,۴۸۲ دست پیدا کرده است.

پردازنده‌های Alder Lake اینتل برای دسکتاپ با سوکت LGA 1700 و برای موبایل با سوکت FCBGA 1744 سازگار خواهند بود. انتظار می‌رود تا زمان معرفی رسمی نسل جدید پردازنده‌های اینتل، افشای اطلاعات درباره آن‌ها ادامه داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali ghasemian
    Ali ghasemian | ۶ تیر ۱۴۰۰

    منظور از موبایل در متن، لپ تاپ هست، که بهتر بود لپ تاپ ترجمه بشه

مطالب پیشنهادی