ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با ارسال نامه‌ای به افشاکننده معتبر اطلاعات این شرکت هشدار داد

علی‌رغم تلاش‌های اپل برای مخفی نگه داشتن برنامه‌های این شرکت، هر ساله گزارش‌های متعددی درباره محصولات آن‌ها منتشر می‌شود. یکی از معتبرترین افشاکنندگان اخبار اپل اخیرا اعلام کرده که این شرکت درباره انتشار گزارش‌ها به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

علی‌رغم تلاش‌های اپل برای مخفی نگه داشتن برنامه‌های این شرکت، هر ساله گزارش‌های متعددی درباره محصولات آن‌ها منتشر می‌شود. یکی از معتبرترین افشاکنندگان اخبار اپل اخیرا اعلام کرده که این شرکت درباره انتشار گزارش‌ها به او هشدار داده است.

افشاکننده‌ای که با نام Kang شناخته می‌شود و در رده‌بندی وب‌سایت AppleTrack از نظر اعتبار گزارش‌های خود جایگاه اول را در اختیار گرفته، می‌گوید چند روز پیش از اپل هشدار گرفته است. طبق گزارش‌ها، ظاهرا سایر افشاکنندگان هم پیام مشابهی را دریافت کرده‌اند.

حساب کاربری Kang پیش از معرفی آیفون ۱۲ اطلاعات هر چهار مدل این خانواده شامل قیمت، رنگ و تاریخ عرضه آن‌ها را به اشتراک گذاشت. اکنون در نامه‌ای که از یک شرکت حقوقی به دست او رسیده، گفته شده که اقدامات وی می‌تواند اطلاعات اپل را در اختیار رقبا قرار دهد، یا به اشتباه باعث شود کاربران منتظر دستگاهی بمانند که قرار نیست به بازار بیاید.

با این حال، Kang مدعی است که هیچ قراردادی برای عدم افشا امضا نکرده، تصویر محرمانه‌ای را به اشتراک نگذاشته و از فروش این اطلاعات سودی به دست نیاورده است. منتها با نگاهی به سابقه حساب کاربری او می‌توانیم متوجه شویم که Kang اطلاعات بسیاری از محصولات اپل از آیفون SE گرفته تا هوم‌پاد مینی را لو داده است.

«بن جسکین»، دیگر محتواساز شبکه‌های اجتماعی هم از دریافت هشدار مشابهی در سال گذشته خبر داده است. با این حال، حساب کاربری L0vetodream که در رده‌بندی AppleTrack در رده پنجم قرار گرفته، می‌گوید تاکنون هشداری دریافت نکرده است.

Kang می‌گوید حتی رویاپردازی درباره محصولات اپل هم نقض سیاست‌های محرمانگی این شرکت محسوب می‌شود. به ادعای او طبق منطق اپل، اگر چنین اطلاعاتی با کاربران به اشتراک گذاشته شود، رقبا می‌توانند از آن‌ها سوءاستفاده کنند. Kang به سایر بلاگرها هشدار داده که اگر به دنبال دردسر نمی‌گردند نباید درباره چیزهایی که اپل نمی‌خواهد صحبت کنند.

اپل به درخواست رسانه‌ها برای صحبت درباره این پیام‌ها پاسخ نداده و مشخص نیست که تاکنون چند نامه برای افشاکنندگان ارسال شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی