ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تمام لپ‌تاپ‌های جدید از سال ۲۰۲۳ برای اجرای ویندوز ۱۱ باید وبکم داشته باشند

ویندوز ۱۱ چند روز پیش به طور رسمی توسط مایکروسافت معرفی شد. اکنون ردموندی‌ها به عنوان بخشی از اخبار مربوط به سیستم عامل جدید خود، اعلام کرده‌اند که از ابتدای سال ۲۰۲۳، تمام لپ‌تاپ‌های جدید ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

ویندوز ۱۱ چند روز پیش به طور رسمی توسط مایکروسافت معرفی شد. اکنون ردموندی‌ها به عنوان بخشی از اخبار مربوط به سیستم عامل جدید خود، اعلام کرده‌اند که از ابتدای سال ۲۰۲۳، تمام لپ‌تاپ‌های جدید که روی آن‌ها ویندوز ۱۱ اجرا می‌شود، باید وبکم (دوربین جلو) و تاچ‌پد Precision داشته باشند.

مایکروسافت ویژگی‌های زیادی را برای سیستم عامل جدید خود درنظر گرفته تا بهبود عملکرد آن را نشان دهد. بروزرسانی‌های ویندوز اکنون ۴۰ درصد حجم کمتری دارند و مایکروسافت با سیستم عامل جدید خود قصد دارد تجربه ساده‌‌ای را برای کاربران ارائه کند. طبق گفته سند مربوط به «حداقل مشخصات مورد نیاز» سیستم عامل جدید مایکروسافت، از اول ژانویه ۲۰۲۳ تمام دستگاه‌ها به جز رایانه‌های رومیزی باید وبکم داشته باشند، وجود دوربین پشتی اختیار است.

ویندوز ۱۱ وبکم

مایکروسافت در متن سند خود به مشخصات وبکم مورد نیاز نیز اشاره کرده بود. طبق این سند، وبکم‌های مورد نظر ردموندی‌ها باید از وضوح HD، ردگیری اتوماتیک بالانس رنگ سفید و تنظیم نوردهی به صورت خودکار پشتیبانی کنند. البته باید خاطر نشان کرد که شرایط جدید ویندوز ۱۱ برای لپ‌تاپ‌هایی اعمال می‌شود که پس از تاریخ اعلام شده ساخته می‌شوند.

غیر از الزام به استفاده از وبکم، برای اجرای ویندوز ۱۱ به تاچ‌پد Precision هم نیاز است. تاچ‌پد Precision از درایورهای استاندارد مایکروسافت پشتیبانی می‌کند و تجربه روان، دقیق و سازگارتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حالی که بیشتر لپ‌تاپ‌های مدرن از این قابلیت برخوردارند، برخی لپ‌تاپ‌های قدیمی ممکن است فاقد چنین ویژگی باشند. طبق اسناد مایکروسافت، چنین سیستم‌هایی قادر به اجرای ویندوز ۱۱ نخواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۵ تیر ۱۴۰۰

    میخوام صدسال ویندوز 11 نیاد
    ویندوز خودش چیه که بیشرمانه «باید»!!! اندرونی مردم را دید بزند
    این خودکامگان از نبود محاکمه طلبکار هم شده‌اند

    • realtime
      realtime | ۶ تیر ۱۴۰۰

      دزد همه را به کیش خویش بیند

مطالب پیشنهادی