ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارتباطات هات‌ اسپات در iOS 15 با پروتکل امنیتی قدرتمند WPA3 ساخته می‌شوند

آیفون و آیپد با انتشار iOS 15 و iPadOS 15 به استاندارد جدید WPA3 مجهز می‌شوند که امنیت ارتباطات هات‌اسپات را ارتقا می‌دهد و از سیستم‌های محافظتی جدیدی استفاده می‌کنند که مانع از حدس زدن ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

آیفون و آیپد با انتشار iOS 15 و iPadOS 15 به استاندارد جدید WPA3 مجهز می‌شوند که امنیت ارتباطات هات‌اسپات را ارتقا می‌دهد و از سیستم‌های محافظتی جدیدی استفاده می‌کنند که مانع از حدس زدن رمز وای‌فای کاربر خواهند شد.

پروتکل امنیتی WPA3 در ماه ژوئن ۲۰۱۸ از سوی Wi-Fi Alliance معرفی شد و هدف آن ساده‌سازی امنیت وای‌فای، افزایش توان سیستم‌های احراز هویت و ارائه یک سیستم رمزنگاری قوی‌تر بود. آیفون و آیپد در iOS 14 شبکه‌های خود را با پروتکل WPA2 ایمن می‌کنند، اما اپل از پاییز امسال WPA3 را برای سیستم عامل خود عرضه می‌کند تا کاربران بیشتر از قبل در امان باشند.

محصولات اپل از سال‌ها پیش می‌توانستند به شبکه‌های WPA3 وصل شوند، اما تاکنون قادر به استفاده از این پروتکل برای ساخت شبکه‌های بی‌سیم نبودند. استفاده از پروتکل WPA3 تجربه کاربری افراد در iOS 15 را تغییر نمی‌دهد چون کاربران عملا متوجه تغییری در خود سیستم عامل نمی‌شوند.

ولی این فناوری مزایای متنوعی را برای افراد به ارمغان می‌آورد که شاید در ظاهر دیده نشوند. خیلی از کاربران علی‌رغم توصیه‌های متعددی که برای استفاده از گذرواژه‌های طولانی، پیچیده و سخت شده، همچنان برای شبکه‌های خود از گذرواژه‌های ساده استفاده می‌کنند که حدس زدنشان کار دشواری نیست.

پروتکل WPA3 به‌طور ویژه برای حل همین مشکل طراحی شده چون از سازوکارهای منعطف‌تری استفاده می‌کند که موجب افزایش تدابیر دفاعی کاربران در برابر ابزارهای حدس گذرواژه می‌شود.

اپل iOS 15 و iPadOS 15 را چند هفته پیش در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود معرفی کرد. این دو سیستم عامل در حال حاضر در فاز بتای توسعه‌دهندگان قرار دارند و بتای عمومی آن‌ها هنوز منتشر نشده است. اپل در اواخر تابستان با انتشار بتای عمومی به افراد بیشتری اجازه آزمایش سیستم عامل خود را می‌دهد و در نهایت در فصل پاییز، احتمالا همزمان با معرفی آیفون ۱۳، نسخه نهایی iOS 15 را منتشر می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی