ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی شیائومی می ۱۱
تکنولوژی

توسعه فناوری جدیدی که باتری گوشی را تنها در ۵ دقیقه بطور کامل شارژ می‌کند

دانشمندان دانشگاه کمبریج با توسعه فناوری می‌خواهند از سیستم شارژ جدیدی رونمایی کنند تا کاربران بتوانند باتری گوشی خود را در پنج دقیقه به صورت کامل شارژ کنند. ماه گذشته شیائومی از فناوری شارژ سریع ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ تیر ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

دانشمندان دانشگاه کمبریج با توسعه فناوری می‌خواهند از سیستم شارژ جدیدی رونمایی کنند تا کاربران بتوانند باتری گوشی خود را در پنج دقیقه به صورت کامل شارژ کنند.

ماه گذشته شیائومی از فناوری شارژ سریع «HyperCharge» رونمایی کرد که می‌تواند یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را در ۸ دقیقه شارژ کند. با این حال در حاضر هیچ گوشی دیگری جز «می ۱۱» از فناوری HyperCharge پشتیبانی نمی‌کند. در همین حال، گزارش شده که محققان دانشگاه کمبریج فناوری جدیدی را برای باتری‌های لیتیوم یون (باتری‌های مورد استفاده در گوشی‌های موبایل) ایجاد کرده‌اند که تنها در مدت پنج دقیقه فرآیند شارژ را به صورت کامل انجام می‌دهد.

به گفته منابع، سیستم جدید دانشمندان کم هزینه است و با درنظر گرفتن نحوه به حداکثر رساندن چرخه‌های شارژ باتری، کمک می‌کند تا فرآیند شارژ بدون داغ شدن دستگاه، سریع‌تر انجام شود. این پروژه توسط دکتر «آکشای رائو» از آزمایشگاه فیزیک کاوندیش انجام می‌شود که به عقیده او باتری‌های لیتیوم یون، برای زمان شارژ یا تخلیه شدن محدودیت‌های سرعت متفاوتی دارند.

باتری گوشی

دکتر رائو می‌گوید:

«هنگام شارژ، سرعت به میزان سریع‌بودن عبور یون‌های لیتیوم از ذرات ماده فعال بستگی دارد. اما هنگام تخلیه، سرعت به میزان سریع‌ قرار گرفتن یون‌ها در لبه بستگی دارد. اگر بتوانیم این دو عامل را کنترل کنیم، باتری‌های لیتیوم یونی خواهیم داشت که سریع‌تر شارژ می‌شوند.»

دانشمندان کمبریج برای به حداکثر رساندن پتانسیل باتری‌های لیتیوم یون که به طور معمول سرعت شارژ آن‌ها بسیار کند است، روشی را برای مشاهده تغییرات در چرخه تخلیه شارژ کشف کرده و به دنبال روش‌هایی برای افزایش سرعت چرخه هستند. «کریستف شنردرمن»، محقق دیگر این پروژه عنوان می‌کند:

«این تکنیک مبتنی بر آزمایشگاه، یک تغییر بزرگ در سرعت فناوری ایجاد خواهد کرد تا بتوانیم روی فناوری شارژ سریع باتری کار کنیم. این تکنیک می‌تواند نقش مهمی در توسعه باتری‌های نسل آینده داشته باشد.»

مسلما نباید منتظر ورود چنین فناوری در گوشی‌های هوشمند در آینده نزدیک باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۷ تیر ۱۴۰۰

    طی ۱۰ سال اخیر بارها و بارها از تکنولوژی جدیدی برای باتری ها یا شارژ سریع خوندیم که تهش نوشته نباید منتظر امجامش باشید، خب دیگه چرا انقد خرج تحقیق میکنن وقتی حتی یکیش هم عملی نمیشه؟

مطالب پیشنهادی