ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

عملکرد ضعیف فولکس واگن ID.4 در تست گوزن [تماشا کنید]

نشریه اسپانیایی km77 در تازه‌ترین ارزیابی خود به سراغ فولکس واگن ID.4 رفته و عملکرد این کراس‌اوور برقی را در تست گوزن بررسی کرده است. همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می‌توانید مشاهده فرمایید، کراس‌اوور ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

نشریه اسپانیایی km77 در تازه‌ترین ارزیابی خود به سراغ فولکس واگن ID.4 رفته و عملکرد این کراس‌اوور برقی را در تست گوزن بررسی کرده است. همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می‌توانید مشاهده فرمایید، کراس‌اوور سبز ژرمن‌ها نمایش چندان قابل قبولی در این تست نداشته و نتوانسته نظر مثبت km77 را جلب کند.

در تلاش اول که با سرعت اولیه 75 کیلومتر در ساعت برگزار می‌شود، فولکس واگن ID.4 تا آستانه قبولی پیش می‌رود، اما با برخورد به دو مخروطی ناکام باقی می‌ماند. با توجه به این مساله، در تلاش بعدی راننده سرعت اولیه را به 73 کیلومتر در ساعت کاهش می‌دهد. این بار به لطف دخالت بهتر سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و درگیر شدن ترمز چرخ عقب، ID.4 بدون انحراف یا برخورد با مخروطی‌ها به انتهای مسیر مارپیچ می‌رسد.

در تلاش بعدی با سرعت 71 کیلومتر در ساعت، دخالت سیستم کنترل پایداری الکترونیکی نتیجه معکوسی داشته و باعث بیش‌فرمانی و در نتیجه انحراف از مسیر می‌شود. در سایر تلاش‌ها، ID.4 به موفقیت دست نیافته و با همان رکورد 73 کیلومتر در ساعت به کار خود پایان می‌دهد.

به گفته دست‌اندرکاران نشریه km77 لاستیک‌های بریجستون تورانزا از عوامل اصلی در شکست فولکس واگن ID.4 در تست گوزن هستند، چرا که چسبندگی مناسبی نداشته و میزان مقاومت چرخشی آنها در مقایسه با سایر لاستیک‌ها کمتر است. این ویژگی البته در افزایش برد حرکتی به کمک خودرو آمده و نیاز به شارژ باتری را به تعویق می‌اندازد.

فولکس واگن ID.4 در تست اسلالوم هم رفتارهای عجیبی از خود به نمایش می‌گذارد. برای نمونه این کراس‌اوور یک خودروی دیفرانسیل عقب است، اما در تغییر مسیرها همانند یک اتومبیل دیفرانسیل جلو عمل می‌کند. این مساله به معنای آنست که راننده نمی‌تواند با گاز دادن انتهای خودرو را برای عبور بهتر از بین مخروطی‌ها یا یک پیچ بازی دهد.

با توجه به نتایج کسب شده، باید گفت ID.4 در تست گوزن km77 شکست خورده و نتوانسته به رکورد 77 کیلومتر در ساعت که لازمه دریافت نمره قبولی است دست پیدا کند. حال باید منتظر ماند و دید که مدل دو دیفرانسیل ID.4 GTX در صورت ارزیابی توسط این نشریه چه عملکردی را به نمایش خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی