ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ چه فناوری‌هایی دارند؟

تلویزیون‌ها با فناوری‌های نمایشگر مختلفی در بازار حضور دارند که یکی از آن‌ها، تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ است که سعی دارند کیفیت بالایی در اختیار کاربران قرار دهند. شرکت‌های سازنده نمایشگر و تلویزیون همواره در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

تلویزیون‌ها با فناوری‌های نمایشگر مختلفی در بازار حضور دارند که یکی از آن‌ها، تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ است که سعی دارند کیفیت بالایی در اختیار کاربران قرار دهند.

شرکت‌های سازنده نمایشگر و تلویزیون همواره در حال تلاش برای دستیابی به نسل بعدی فناوری‌های مربوط به این صنعت هستند. بنابراین هرچند وقت یکبار با تکنولوژی‌های جدیدی در بازار تلویزیون‌ها روبه‌رو می‌شویم.

در این میان سامسونگ با ساخت کوانتوم مینی LED، به سمت تلویزیون‌های Neo QLED حرکت کرد. این فناوری یک منبع نور جدید برای تلویزیون‌ها به حساب می‌آید که ارتفاع آن به یک چهلم LEDهای معمولی می‌رسد. کره‌ای‌ها پس از کاهش ابعاد LEDها، یک لایه ریز روی آن کشیدند تا نور بطور یکنواخت پخش شود.

تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ

برخلاف LEDهای معمولی که یک لنز اضافه برای پخش نور دارند، در Neo QLED با LEDهایی روبه‌رو هستیم که خودش بطور مستقل قادر به پخش نور است. به گفته سامسونگ، این LEDهای جدید می‌توانند نویزهای فناوری‌های قبلی را کاهش دهند و تصویر را طبیعی‌تر و البته روان‌تر به نمایش بگذارند.

شرکت‌ها برای اینکه بتوانند به سراغ LEDهای کوچکتر بروند، باید با چالش‌هایی دست و پنجه نرم کنند و این موضوع برای سامسونگ هم صادق بوده و کره‌ای‌ها فرایند سخت و پیچیده‌ای را پشت سر گذاشتند.

در کنار LEDهای کوچکتر، شرکت‌ها برای بهینه‌سازی میزان روشنایی به سراغ فناوری به نام نوردهی محلی یا Local Dimming می‌روند. با این فناوری، کنتراست افزایش می‌یابد، تصاویر زنده‌تر و طبیعی‌تر می‌شوند و البته مصرف انرژی هم کمتر می‌شود.

سامسونگ در تلویزیون‌های Neo QLED از نسخه بروز شده این فناوری استفاده کرده تا روشنایی آن‌ها را افزایش دهد. علاوه بر این، این تکنولوژی می‌تواند بخش‌های تاریک را تاریک‌تر و قسمت‌های روشن را روشن‌تر نشان دهد.

تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ

کره‌ای‌ها با فناوری ماتریس کوانتوم سعی کرده‌اند در کنار کنترل دقیق کوانتوم مینی LED، منبع نور را هم برای هر محتوا بطور جداگانه کنترل کنند. سامسونگ می‌گوید چنین فناوری می‌تواند عملکرد تلویزیون‌هایش را افزایش دهد و کیفیت بالاتری ارائه کند.

در کنار این فناوری‌ها، سامسونگ به سراغ پردازنده جدیدی به نام Neo Quantum هم رفته تا در افزایش کیفیت تصویر به کمک کره‌ای‌ها بیاید. به گفته سامسونگ، این پردازنده با ۱۶ مدل شبکه عصبی، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، تصاویر 4K یا 8K ارائه می‌کند. این پردازنده جدید با تجزیه و تحلیل شبکه عصبی، به دنبال ارتقا تصاویر به شکل طبیعی‌تر است.

تلویزیون‌های Neo QLED ابعاد بزرگی دارند چرا که به اعتقاد سامسونگ، با فناوری‌های این کمپانی می‌توان در چنین ابعادی هم کیفیت بالایی به کاربران ارائه کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • RMMK2000
    RMMK2000 | ۶ تیر ۱۴۰۰

    طبق بررسی ها ، این برترین تلویزیون تاریخه

مطالب پیشنهادی