ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اولین پرواز مداری آزمایشی راکت استارشیپ اسپیس ایکس ماه آینده میلادی انجام می‌شود

اسپیس ایکس اولین پرواز مداری موشک استارشیپ را در ماه ژوئیه انجام خواهد داد. این پرواز از مرکز فضایی اسپیس ایکس در تگزاس انجام خواهد شد و انتظار می‌رود موشک در بازگشت در ساحل هاوایی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

اسپیس ایکس اولین پرواز مداری موشک استارشیپ را در ماه ژوئیه انجام خواهد داد. این پرواز از مرکز فضایی اسپیس ایکس در تگزاس انجام خواهد شد و انتظار می‌رود موشک در بازگشت در ساحل هاوایی فرود بیاید.

«گوئین شاتول»، رئیس اسپیس ایکس اخیرا در مصاحبه‌ای از اولین پرواز مداری استارشیپ به مدار زمین خبر داده است. او در کنفرانس مجازی انجمن ملی فضا گفت: «امیدوارم موفق به انجام این کار شویم، اما همه می‌دانیم که کار دشواری خواهد بود. ما در آستانه پرواز رسمی این سیستم قرار داریم یا حداقل می‌خواهیم پرواز مداری آن را در آینده خیلی نزدیک آزمایش کنیم.»

خانم شاتول گفت به نظرش خیلی‌ها هنوز متوجه نشده‌اند که این سیستم قادر به انجام چه کارهایی است. او تاکید کرد که ایلان ماسک اصرار دارد توسعه استارشیپ هرچه سریع‌تر به پایان برسد و شرایط حمل و نقل پایدار انسان به ماه و مریخ فراهم شود. شاتول ادامه داد: «پس نمی‌توانیم هر دو سال یک فضاپیما بفرستیم، درست است؟ باید بتوانیم ده‌ها فضاپیما را در پنجره زمانی لازم به پرواز درآوریم تا افراد به مریخ بروند.»

اسپیس ایکس استارشیپ

اسپیس ایکس تاکنون پروازهای آزمایشی متعددی برای نمونه‌های اولیه استارشیپ انجام داده، اما رسیدن به مدار نشان‌دهنده گام بعدی در آزمایش این موشک قدرتمند است. نمونه اولیه استارشیپ ۴۸ متر ارتفاع دارد و از فولاد ضدزنگ ساخته شده است. این موشک روی بوستر «سوپر هوی» قرار می‌گیرد که نیمه پایینی فضاپیما را تشکیل می‌دهد. ارتفاع سوپر هوی حدود ۷۰ متر است و مجموع ارتفاع هر دو بخش را به حدود ۱۲۰ متر می‌رساند.

اسپیس ایکس در حال حاضر موشک‌های فالکون ۹ و فالکون هوی را در اختیار دارد که بخش‌هایی از آن‌ها مجددا قابل استفاده‌اند. ولی هدف ماسک از تولید استارشیپ ایجاد موشکی است که کاملا قابل استفاده مجدد باشد. اسپیس ایکس با ساخت موشک استارشیپ می‌خواهد شرایط حمل بار و انسان در ماموریت‌های ماه و مریخ را فراهم کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی