ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از استیم و اپیک گیمز برای حضور در اپ استور ویندوز ۱۱ دعوت کرد

مایکروسافت با ویندوز ۱۱ اجازه می‌دهد کاربران از طریق اپ استور آمازون به اپلیکیشن‌های اندرویدی دسترسی داشته باشند. ولی این شرکت از سایر اپ استورهای شخص ثالث مثل استیم و اپیک گیمز هم خواسته که ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

مایکروسافت با ویندوز ۱۱ اجازه می‌دهد کاربران از طریق اپ استور آمازون به اپلیکیشن‌های اندرویدی دسترسی داشته باشند. ولی این شرکت از سایر اپ استورهای شخص ثالث مثل استیم و اپیک گیمز هم خواسته که فروشگاه‌های اپلیکیشن خود را به اپ استور ویندوز بیاورند.

«پانوس پانای»، مدیر محصول مایکروسافت در مصاحبه‌ای با وب‌سایت ورج گفت سیاست‌های جدید این شرکت با در نظر گرفتن فروشگاه‌های جایگزین طراحی شده است. مایکروسافت حالا از ورود استیم و اپیک گیمز به اپ استور ویندوز استقبال می‌کند. ظاهرا هدف این غول نرم‌افزاری این است که استور ویندوز ۱۱ مرجعی بزرگ برای همه اپلیکیشن‌ها باشد. پانای می‌گوید با این اپ استور کافیست نام نرم‌افزار مدنظر خود را وارد کنید تا به‌راحتی به هر برنامه‌ای دسترسی داشته باشید.

با این حال، سیاست‌های خود مایکروسافت احتمالا مانعی برای آمدن استورهای شخص ثالث به استور ویندوز باشد. توسعه‌دهندگان برای انتشار اپ‌های ویندوز ۱۱ در اپ استور این سیستم عامل نیازی به پرداخت کارمزد ندارند اما این قضیه در مورد بازی‌ها صدق نمی‌کند. در نتیجه، بعید است که Valve یا اپیک حاضر باشند سهمی از درآمد خود را به مایکروسافت بدهند.

بنابراین ردموندی‌ها برای بهره‌مندی از این استورها باید کاری فراتر از دعوت کردن آن‌ها انجام دهند و مثلا برایشان استثنا قائل شوند. البته این قضیه مفروض بر موافقت Valve و اپیک با ورود به ویندوز استور است که آن‌ها هم در نوبه خود مشکلاتی با مایکروسافت داشته‌اند. با این حساب، پیش از هر گونه همکاری ابتدا باید منتظر ایجاد اعتماد بین طرفین باشیم.

اگر مایکروسافت در این کار موفق شود، اپ استور ویندوز ۱۱ رونق بسیار بیشتری پیدا می‌کند و سلطه ویندوز بر بازار بازی‌های ویدیویی سنگین‌تر خواهد شد. البته حتی در صورت آمدن استیم و اپیک به اپ استور ویندوز، احتمالا همچنان باید استورهای اختصاصی این شرکت‌ها را نصب کنید، ولی دیگر به لانچرها و کلاینت‌های واسط نیازی نخواهید داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی