ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت قابلیت بارگذاری سریع بازی در ویندوز ۱۱ را به ویندوز ۱۰ اضافه نمی‌کند

مایکروسافت چند روز پیش از ویندوز ۱۱ با قابلیت‌های متنوعی رونمایی کرد که یکی از آن‌ها، امکان بارگذاری سریع بازی‌هاست. طبق گفته مایکروسافت، این قابلیت که «DirectStorage» نام دارد، منحصر به ویندوز ۱۱ خواهد بود. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

مایکروسافت چند روز پیش از ویندوز ۱۱ با قابلیت‌های متنوعی رونمایی کرد که یکی از آن‌ها، امکان بارگذاری سریع بازی‌هاست. طبق گفته مایکروسافت، این قابلیت که «DirectStorage» نام دارد، منحصر به ویندوز ۱۱ خواهد بود.

کاربران ویندوز ۱۰ نمی‌توانند چنین ویژگی را تجربه کنند و ردموندی‌ها نمی‌خواهند به عنوان یک بروزرسانی سیستمی، DirectStorage را برای سیستم عامل قدیمی‌شان ارائه کنند. اگرچه چنین تصمیمی چندان دور از انتظار نبود، با این حال همچنان امیدوار بودیم که مایکروسافت آن را در اختیار کاربران ویندوز ۱۰ هم قرار دهد.

این قابلیت اولین بار برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس معرفی شد که ارتباط میان SSD و GPU را ساده‌تر می‌کند تا بازی‌ها سریعتر بارگذاری شوند. البته به گفته ردموندی‌ها، این فناوری تنها موجب بارگذاری سریعتر بازی‌ها نمی‌شود و بهبودهای فنی دیگری را هم برای کاربران به همراه دارد.

ویندوز ۱۱

برای بهره‌مندی از DirectStorage در سیستم‌تان غیر از ویندوز ۱۱، به قطعات دیگری هم نیاز دارید. برای مثال برخی گزارش‌ها به این موضوع اشاره دارند که API آن نیازمند SSD NVMe با حداقل ظرفیت ۱ ترابایت است، هرچند مایکروسافت بطور مستقیم اشاره‌ای به ظرفیت آن نکرده است.

کارت گرافیک سیستم هم باید DirectX 12 با قابلیت پشتیبانی از Shader Model 6.0 باشد، بنابراین حتما نباید صاحب جدیدترین کارت‌های گرافیک انویدیا و AMD یعنی سری RTX 30 و RDNA 2 باشید.

API مربوط به قابلیت بارگذاری سریع بازی‌ها با درایوهای NVMe روی PCIe 4.0 و PCIe 3.0 کار می‌کند، بنابراین نگرانی در این زمینه هم وجود ندارد.

در کنار این قابلیت‌ها، باید خود سیستم هم از ویندوز ۱۱ پشتیبانی کند. مایکروسافت حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز 11 را اعلام کرده که در آن به پردازنده‌های تقریبا محدودی اشاره شده. سیستم کاربران باید حداقل به پردازنده‌های نسل هشتم اینتل و رایزن ۲۰۰۰ شرکت AMD مجهز باشند. علاوه بر این، باید دارای چیپ TPM 2.0 هم باشند.

با اپ PC Health Check می‌توانید سازگاری سیستم‌تان با ویندوز 11 را متوجه شوید، البته شرکت‌های دل، اچ‌پی و ایسوس هم لیستی از دستگاه‌های سازگار با این سیستم عامل را منتشر کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی