ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل اینتل: وضعیت بازار تراشه در نیمه دوم ۲۰۲۱ وخیم‌تر می‌شود

مدیرعامل اینتل می‌گوید شرایط بازار تراشه پیش از آن که رو به بهبودی برود، از این هم بدتر خواهد شد. صنعت نیمه‌رساناها آماده است که در نیمه دوم ۲۰۲۱ با اوضاع وخیم‌تر و کمبود بیشتری ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ تیر ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

مدیرعامل اینتل می‌گوید شرایط بازار تراشه پیش از آن که رو به بهبودی برود، از این هم بدتر خواهد شد. صنعت نیمه‌رساناها آماده است که در نیمه دوم ۲۰۲۱ با اوضاع وخیم‌تر و کمبود بیشتری روبرو شود.

«پت گلسینگر»، مدیرعامل اینتل معتقد است کمبود تولید نیمه‌رساناها که باعث بروز مشکلاتی در زنجیره تامین محصولات الکترونیکی شده، هنوز به بدترین وضع خود نرسیده است. او اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده که شرایط احتمالا تا پیش از پایان ۲۰۲۱ به بدترین سطح خواهد رسید.

آقای گلسینگر می‌گوید کمبود نیمه‌رسانا در زنجیره تامین دوباره در مسیر بهبودی قرار می‌گیرد، اما ابتدا در نیمه دوم سال به وخیم‌ترین شرایط ممکن می‌رسد. البته او انتظار ندارد که اوضاع بازار تراشه تا سال ۲۰۲۳ به شرایط مناسب برگردد: «فکر می‌کنم برای بسیاری از صنایع، اوضاع پیش از بهبودی رو به وخامت خواهد رفت.»

گلسینگر قبلا در ماه ژوئن گفته بود احتمالا تا چند سال راهکار ملموسی برای حل مشکلات صنعت وجود نخواهد داشت. راهکارهای فعلی نمی‌توانند کمبود ظرفیت تولید را برطرف کنند و به نیاز فزاینده بازار پاسخ دهند.

با وجود این که تولیدات داخلی اینتل در کارخانه‌های خصوصی این شرکت باعث شده آن‌ها شرایط بهتری در برابر سایر شرکت‌ها که سفارش ساخت محصولاتشان را به بقیه می‌دهند، داشته باشد، ولی گلسینگر تاثیر کمبود تراشه بر سایر حوزه‌های صنعت تولید کامپیوتر را قابل توجه می‌داند.

مدیرعامل اینتل باور دارد که صنعت تراشه به موجب فراگیری 5G، توسعه خودروهای برقی و گسترش هوش مصنوعی چشم‌انداز درخشانی دارد و در بلندمدت رشد خوبی را تجربه خواهد کرد. ولی بازار احتمالا از دیدگاه او در کوتاه مدت باید بحران مهمی را پشت سر بگذارد تا بتواند به شرایط عادی برگردد.

اینتل در حال حاضر مشغول اجرای طرحی ۲۰ میلیارد دلاری برای توسعه کارخانه‌های خود است. این طرح شامل ساخت دو خط تولید در آریزونا و احداث کارخانه‌های بیشتر در ایالات متحده و اروپاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی