ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مک‌بوک پرو و آیپد مینی جدید اپل امسال از راه می‌رسند

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره مک‌بوک پرو جدید هستیم، اما هنوز از چنین محصولی رونمایی نشده است. حالا گزارشی جدید از معرفی این محصول به همراه آیپد و آیپد مینی جدید در سال جاری میلادی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره مک‌بوک پرو جدید هستیم، اما هنوز از چنین محصولی رونمایی نشده است. حالا گزارشی جدید از معرفی این محصول به همراه آیپد و آیپد مینی جدید در سال جاری میلادی خبر می‌دهد.

طبق گزارش جدید بلومبرگ، تمام علاقه‌مندان به محصولات اپل منتظر پاییز پیش رو هستند تا ببینند این شرکت چه دستگاه‌هایی را روانه بازار می‌کند:

«برای اپل، تمام توجهات روی پاییز قرار دارد، بنابراین در هفته‌های آینده اخبار جدیدی درباره آن منتشر می‌شود. ما نزدیک به سه ماه تا آغاز فروش نسل بعدی آیفون و اپل واچ فاصله داریم و البته در این زمان، iOS 15 به همراه iPadOS 15 و watchOS 8 هم منتشر خواهد شد. علاوه بر این، آیپد و مک را هم فراموش نکنید. نسل جدید آیپد اقتصادی برای دانش‌آموزان، مک‌بوک پرو بازطراحی شده و آیپد مینی جدید امسال معرفی می‌شوند.»

این اولین باری نیست که بلومبرگ از معرفی مک‌بوک پرو جدید در سال جاری میلادی خبر می‌دهد و برای مثال در گذشته گفته بود این لپ‌تاپ در تابستان پیش رو از راه می‌رسد.

مک‌بوک پروهای جدید از پردازنده جدید اپل سیلیکون بهره می‌برند که می‌تواند M1X یا M2 نام داشته باشد. این چیپ به ۸ هسته قدرتمند و ۲ هسته با بهره‌وری انرژی بالا مجهز می‌شود و در دو نسخه با ۱۶ یا ۳۲ هسته گرافیکی از راه می‌رسد. همچنین انتظار می‌رود این لپ‌تاپ دارای پورت HDMI، درگاه کارت حافظه و حتی فناوری مگ‌سیف باشد.

طبق گزارش دیگری، مک‌بوک پرو جدید آبان یا آذر ماه از راه می‌رسد. این محصول حاشیه‌های کمتری اطراف نمایشگرش خواهد داشت و همچنین از لبه‌های تخت بهره می‌برد.

در کنار نسل جدید مک‌بوک پرو، کوپرتینویی‌ها روی مدل جدید آیپد مینی هم کار می‌کنند که طبق رندرها، طراحی شبیه به آیپد ایر ۴ دارد. علاوه بر این تبلت، ظاهرا باید منتظر نسل جدید آیپد استاندارد یا آیپد ۹ هم باشیم که هنوز اطلاعات زیادی درباره آن منتشر نشده است. همچنین به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد ابعاد نمایشگر آیپد پرو را هم برای سال ۲۰۲۳ افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی