ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپ سامسونگ با پردازشگر گرافیکی AMD تراشه آیفون ۱۲ را پشت سر گذاشت

حدود دو هفته پیش متوجه شدیم که گرافیک رادئون AMD برای چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ به‌صورت داخلی در دست آزمایش است. حالا اولین بنچمارک این محصول به دست آمده و نتیجه آن فراتر از انتظار به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

حدود دو هفته پیش متوجه شدیم که گرافیک رادئون AMD برای چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ به‌صورت داخلی در دست آزمایش است. حالا اولین بنچمارک این محصول به دست آمده و نتیجه آن فراتر از انتظار به نظر می‌رسد.

یکی از منابع موثق حوزه فناوری با نام «Ice Universe» می‌گوید سامسونگ آزمایش گرافیکی پردازنده اگزینوس بعدی را با معماری قدیمی‌تر Cortex-A77 آغاز کرده است. ولی نتایج آزمایش‌ها در بنچمارک Mark Wildlife GPU همچنان خیره‌کننده است. چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ در این آزمایش امتیاز ۸۱۳۴ را کسب کرده و میانگین نرخ فریم آن ۵۰ است. ولی گفته شده که با استفاده از یک معماری جدیدتر می‌توان به امتیازات بالاتری دست یافت.

اگزینوس ۲۲۰۰

با این حال، تراشه بعدی اگزینوس در شرایط فعلی هم با اختلاف بالایی اگزینوس ۲۱۰۰ و اسنپدراگون ۸۸۸ را شکست داده که به ترتیب امتیازات ۵۲۹۵ و ۵۳۸۲ را کسب کرده‌اند. به این ترتیب، تراشه حاصل از همکاری سامسونگ و AMD بیش از ۵۰ درصد سریع‌تر از رقباست و حتی از تراشه A14 بایونیک اپل هم قوی‌تر ظاهر شده. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، تراشه A14 در بهترین حالت به امتیاز ۷۶۶۸ دست می‌یابد.

یکی از اهداف اصلی سامسونگ از توسعه تراشه نسل بعدی اگزینوس رسیدن به سطح پردازنده اپل یا پیشی گرفتن از آن است. حالا می‌توانیم ببینیم که این شرکت بالاخره به این مهم دست یافته. با این وجود، هنوز باید منتظر باشیم تا نتایج مصرف انرژی چیپست بعدی اگزینوس منتشر شود، چون این مؤلفه نیز نقش اساسی در عملکرد کلی تراشه ایفا می‌کند.

البته گرافیک AMD هنوز به قدرت تراشه M1 اپل در آیپد پرو ۲۰۲۱ نمی‌رسد. این تراشه در آیپد جدید اپل امتیازی در حدود ۱۷ هزار را کسب کرده که البته برای دستگاهی با ابعاد بزرگ‌تر، قابلیت خنک‌سازی و انتقال حرارت منطقی است و از این نظر شاید نتوانیم مقایسه درستی داشته باشیم.

با این حال، اگزینوس ۲۲۰۰ می‌تواند با بهره‌گیری از هسته‌های Cortex-X2 و Cortex-A710 که سرعت بسیار بیشتری نسبت به Cortex-A77 دارند، عملکرد خود را تا حد زیادی ارتقا دهد. سامسونگ با این کار می‌تواند اختلاف خود را با تراشه‌های رقیب در گوشی‌های هوشمند بیشتر کرده و سری گلکسی اس ۲۲ را نسبت به همتایانش متمایز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • General chepset
    General chepset | ۸ تیر ۱۴۰۰

    این خبر واقعا خوشحال کننده هست ،مخصوصا اینکه قراره تو گوشی های اندروید به کار بره ،من واقعا خوشحالم اگه واقعا حقیقت داشته باشه.

مطالب پیشنهادی