ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نسل بعدی ولوو XC60 با پیشرانه تمام الکتریکی راهی بازار خواهد شد

شرکت ولوو اعلام کرده نسل بعدی کراس‌اوور XC60 با پیشرانه تمام الکتریکی راهی بازار خواهد شد. این نسل آغازگر موج دوم از برقی‌سازی مدل‌های تولیدی ولوو بوده و به نخستین مدلی تبدیل می‌شود که از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

شرکت ولوو اعلام کرده نسل بعدی کراس‌اوور XC60 با پیشرانه تمام الکتریکی راهی بازار خواهد شد. این نسل آغازگر موج دوم از برقی‌سازی مدل‌های تولیدی ولوو بوده و به نخستین مدلی تبدیل می‌شود که از باتری ساخت شرکت سوئدی نورث‌ولت (Northvolt) بهره می‌برد.

این برند خوشنام برای تامین باتری به تازگی قراردادی را با کمپانی نورث‌ولت (Northvolt) امضا کرده و قرار است محصولات برقی خود و همچنین شرکت پولستار را به باتری‌های این کمپانی تجهیز کند.

ایمنی شگفت انگیز ولوو XC60 در تست تصادف؛ سلاح نبرد با فرشته مرگ

بر اساس استراتژی جدیدی که ولوو تدوین کرده، تا میانه‌های دهه کنونی حداقل باید نیمی از مدل‌های تولیدی این برند به پیشرانه تمام الکتریکی مجهز باشند. از سال 2030 به بعد هم این شرکت با موتورهای درون‌سوز بطور کامل وداع کرده و همه محصولات خود را با پیشرانه‌های برقی به فروش خواهد رساند.

در حال حاضر جزئیات چندانی از نسل آتی XC60 در دست نیست، اما پیش‌بینی می‌شود حوالی سال 2024 شاهد عرضه آن خواهیم بود. همچنین هنوز نمی‌دانیم که آیا این نسل فقط با پیشرانه تمام الکتریکی به دست مشتریان خواهد رسید یا نسخه هیبریدی آن نیز توسعه می‌یابد.

ولوو و نورث‌ولت قصد دارند با ایجاد یک شرکت مشترک، همکاری‌های خود در زمینه تحقیق و توسعه را گسترش دهند. در این راستا دو کمپانی مذکور یک مرکز تحقیقاتی را در سوئد پایه‌گذاری نموده و از سال آینده فعالیت‌های آن را آغاز خواهند کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش برود، دو کمپانی یک کارخانه مخصوص ساخت باتری با ظرفیت 50 گیگاوات ساعت در هر سال را در اروپا احداث می‌کنند. در این کارخانه بهره‌گیری کامل از انرژی‌های سبز برای سال 2026 برنامه‌ریزی شده و گفته می‌شود راه‌اندازی آن 3000 شغل جدید ایجاد خواهد کرد.

ولوو XC60

هاکان ساموئلسن مدیرعامل ولوو در این رابطه اظهار کرده همکاری با نورث‌ولت دسترسی به باتری‌های با کیفیت و پایدار را تضمین نموده و پتانسیل‌های داخلی برای تحقیق و توسعه را ارتقا می‌دهد.

گفتنی است هفته آینده ولوو از نقشه راه تکنولوژی و تولید خود پرده‌برداری خواهد کرد. شاید در جریان این مراسم، اطلاعات بیشتری درباره XC60 جدید و محصولات آتی کمپانی ارائه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی