ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک: تعداد کاربران استارلینک احتمالا در یکسال آینده از نیم میلیون نفر فراتر می‌رود

ایلان ماسک در جریان مصاحبه ویدیویی با موضوع اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۱ اسپانیا اعلام کرد تعداد کاربران فعال اینترنت استارلینک روند رو به رشدی دارد و احتمالا طی یک سال آینده ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۸ تیر ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۵

ایلان ماسک در جریان مصاحبه ویدیویی با موضوع اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۱ اسپانیا اعلام کرد تعداد کاربران فعال اینترنت استارلینک روند رو به رشدی دارد و احتمالا طی یک سال آینده به بیش از ۵۰۰ هزار کاربر خواهد رسید.

دسترسی به اینترنت پرسرعت، ارزان و با کیفیت یکی از نیازهای جهان امروز است و ایلان ماسک قصد دارد در پروژه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به این نیاز پاسخ دهد تا دسترسی به چنین اینترنتی را برای ساکنان کره زمین فراهم کند. وی در جریان مصاحبه ویدیویی اضافه کرد که تعداد کاربران این شبکه اینترنت ماهواره‌ای اخیرا از مرز ۷۰ هزار کاربر فعال عبور کرده و انتظار می‌رود رشد سریعی در سال آینده میلادی داشته باشد.

استارلینک

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک قرار است جهانی باشد و فقط مختص منطقه جغرافیایی خاصی نباشد. ایلان ماسک ضمن اشاره به برنامه‌هایی که در این خصوص دنبال می کند اعلام کرد:

«در تلاش هستیم تا تعداد کاربران اینترنت ماهواره‌ای را طی ۱۲ ماه آینده بیشتر شود و احتمالا به بیش از ۵۰۰ هزار کاربر خواهد رسید.»

در حال حاضر استارلینک بیش از ۱۵۰۰ ماهواره دارد که در مدار نزدیک زمین قرار دارند و به حدود دوازده کشور سرویس می‌دهند و در تلاش است تا تعداد ماهواره‌ها را افزایش دهد. اسپیس ایکس در ماه‌های گذشته سعی کرده با پرتاب هرچه بیشتر ماهواره‌های استارلینک، نواحی بیشتری از جهان را پوشش دهد.  ماسک وعده داده که اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای این شرکت تا حدود یک ماه دیگر در اختیار نقاط مختلف جهان بجر قطب‌ها قرار بگیرد.

تلاش‌های ایلان ماسک در این زمینه ادامه دارد و باید دید آیا می‌تواند طی یک سال آینده به رقم اعلام شده پانصد هزار کاربر فعال دست پیدا کند یا حتی ممکن است از این نیز فراتر برود و به اهداف بزرگ‌تری دست پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • شهنوازی
    شهنوازی | ۹ تیر ۱۴۰۰

    قیمتش رو بیاره پایین ظرف شش ماه بالای 10 میلیون نفر میتونه مشتری فقط تو ایران داشته باشه :)

    • شهنوازی
      شهنوازی | ۹ تیر ۱۴۰۰

      البته اگه برادران محترم قاچاقچی بتونن تجهیزات رو وارد کنن ، وگرنه مجبوریم منتظر بشیم آقازاده ها بیارن و بکنن تو پاچمون !!

مطالب پیشنهادی