ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین پیش نمایش ویندوز ۱۱ از اپ‌های اندرویدی پشتیبانی نمی‌کند

مایکروسافت دیشب اولین پیش نمایش ویندوز 11 را کمتر از یک هفته پس از معرفی رسمی این سیستم عامل، در اختیار اینسایدرها قرار داد. حالا مشخص شده که این پیش نمایش ویندوز ۱۱ فاقد یکی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

مایکروسافت دیشب اولین پیش نمایش ویندوز 11 را کمتر از یک هفته پس از معرفی رسمی این سیستم عامل، در اختیار اینسایدرها قرار داد. حالا مشخص شده که این پیش نمایش ویندوز ۱۱ فاقد یکی از موردانتظارترین قابلیت‌ها یعنی پشتیبانی از اپ‌های اندرویدی است.

پیش نمایش ویندوز 11 برخی قابلیت‌های این سیستم عامل و همچنین طراحی جدیدش را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما اگر به دنبال تست اپ‌های اندرویدی در این پیش نمایش بودید، باید تا نسخه‌های بعدی صبر کنید.

ردموندی‌ها علت عدم وجود چنین قابلیتی در اولین پیش نمایش ویندوز ۱۱ را اعلام نکرده‌اند، اما گفته‌اند در چندین ماه آینده کاربران می‌توانند از اپ‌های اندرویدی در این سیستم عامل استفاده کنند. علاوه بر این، در ماه‌های آینده و نسخه‌های بعدی ویندوز 11 شاهد ادغام مایکروسافت تیمز خواهیم بود.

تمرکز ردموندی‌ها در این پیش نمایش روی بهبودهای گرافیکی بوده. برای مثال در این نسخه کاربران به تسکبار جدید، ویجت‌ها، مولتی‌تسکینگ بهتر و مایکروسافت استور جدید دسترسی دارند.

ویندوز ۱۱ اپ‌های اندرویدی

در این نسخه همچنین قابلیتی به نام «Dynamic Refresh Rate» به چشم می‌خورد که بطور خودکار برای کاهش مصرف انرژی و افزایش شارژدهی باتری، فریم ریت را کاهش می‌دهد. چنین قابلیتی را تا به امروز در گوشی‌های هوشمند برندهای مختلف دیده بودیم.

مایکروسافت توصیه کرده که از این پیش نمایش روی کامپیوتر اصلی خودتان استفاده نکنید، چرا که هنوز با نسخه نهایی روبه‌رو نیستیم و احتمال تجربه باگ‌های مختلف وجود دارد. از این مشکلات می‌توان به عدم عملکرد درست جستجو یا عملکرد نامناسب ویجت‌ها اشاره کرد. البته برخی از قابلیت‌ها هم در آن وجود ندارند.

مایکروسافت در گذشته گفته بود که ویندوز ۱۱ تنها از پردازنده‌های نسل هشتم اینتل و رایزن ۲۰۰۰ و مدل‌های جدیدتر آن‌ها پشتیبانی می‌کند. اما ردموندی‌ها دیشب با انتشار اولین پیش نمایش ویندوز 11 از احتمال پشتیبانی آن از پردازنده‌های نسل هفتم اینتل و AMD Zen 1 خبر دادند و می‌خواهند چنین موضوعی را با اینسایدرها آزمایش کنند. انتظار می‌رود نسخه نهایی ویندوز 11 در تاریخ ۲۸ مهر ماه (۲۰ اکتبر) منتشر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Razmandeh313
    Razmandeh313 | ۸ تیر ۱۴۰۰

    دیشب از طریق dev insider نصب کردم، باگ های کمی داره

مطالب پیشنهادی