ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

خودروی برقی E-Legend EL1 معرفی شد؛ به یاد افسانه آئودی اسپرت کواترو S1

شرکت تازه‌تاسیس و کوچک E-Legend از یک اتومبیل برقی بسیار هیجان‌انگیز رونمایی کرد. این خودروی 804 اسب بخاری EL1 نام دارد و در طراحی آن از مدل نمادین آئودی اسپرت کواترو S1 الگوبرداری شده است. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۵

شرکت تازه‌تاسیس و کوچک E-Legend از یک اتومبیل برقی بسیار هیجان‌انگیز رونمایی کرد. این خودروی 804 اسب بخاری EL1 نام دارد و در طراحی آن از مدل نمادین آئودی اسپرت کواترو S1 الگوبرداری شده است. وظیفه تامین انرژی این خودروی زیبا را باتری 90 کیلووات ساعتی با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی 800 ولتی و سیستم خنک‌کننده مایع بر عهده دارد. شرکت E-Legend این تکنولوژی را از پورشه تایکان به امانت گرفته است.

آنطور که E-Legend ادعا می‌کند، EL1 قادر است در عرض تنها 2.8 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت برساند و دستیابی به سرعت 200 کیلومتر در ساعت نیازمند زمانی زیر 10 ثانیه است. این کمپانی افزوده EL1 می‌تواند با شارژ کامل تا 400 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. در زمان فعال شدن حالت رانندگی اسپرت‌پلاس که قوای محرکه تحت بیشترین فشار ممکن قرار می‌گیرد، این خودرو دو دور پیست نوربرگ‌رینگ را طی می‌کند.

به منظور بهبود هندلینگ و افزایش لذت رانندگی، E-Legend EL1 به سیستم تورک وکتورینگ یا همان توزیع گشتاور به صورت برداری مجهز شده است. طبق گزارش نشریه آلمانی Auto Motor Und Sport باتری به کار رفته در این خودرو احتمالا همان نمونه موجود در پورشه تایکان است.

از لحاظ طراحی فرم اتاق EL1 به خوبی یادآور مدل موفق آئودی اسپرت کواترو S1 است. در نمای روبرو شکل خاص دماغه، چراغ‎‌های اصلی و LED روشنایی در روز و همچنین ورودی‌های هوای کاپوت این خودرو بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می‌کنند. این ورودی‌ها به همراه کاپوت گویی عینا از S1 به EL1 منتقل شده‌اند!

رینگ‌های پنج پره سفید و گلگیرهای برجسته نیز کاملا S1 را در ذهن تداعی می‌کنند. در نمای عقب هم باید به اسپویلر و چراغ‌های LED با ساختار سرتاسری اشاره کنیم.

در مجموع فقط 30 دستگاه از E-Legend EL1 تولید خواهد شد. این خودروی برقی جذاب 1 میلیون یورو (1.19 میلیون دلار) قیمت‌گذاری شده و از سال آینده تولید آن کلید خواهد خورد. پس از این مدل، E-Legend دو مدل دیگر با نام‌های EL2 و EL3 را توسعه خواهد داد. احتمال می‌رود EL2 با طراحی برگرفته از خودروی نمادین لانچیا استراتوس HF استراداله تولید شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • iamamirrahmati
    iamamirrahmati | ۱۰ تیر ۱۴۰۰

    واقعاً آئودی ماشین هاش فوق‌العاده است. کاشکی ایران میومد

  • GT
    GT | ۹ تیر ۱۴۰۰

    چه زیبا و رویایی خوبه که یاد ابر قدرت های گذشته همیشه زندس

مطالب پیشنهادی