ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ثبت آدرس محل سکونت و تایید دو مرحله‌ای برای توسعه‌دهندگان گوگل پلی اجباری شد

گوگل مقررات مربوط به اطلاعات لازم برای توسعه‌دهندگان پلی استور را تغییر داده و پیش‌نیازهای جدیدی را به آن اضافه کرده است. هدف از این تغییرات، احراز هویت بهتر توسعه‌دهندگان و کمک به امنیت فروشگاه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

گوگل مقررات مربوط به اطلاعات لازم برای توسعه‌دهندگان پلی استور را تغییر داده و پیش‌نیازهای جدیدی را به آن اضافه کرده است. هدف از این تغییرات، احراز هویت بهتر توسعه‌دهندگان و کمک به امنیت فروشگاه اپلیکیشن‌های اندروید است.

توسعه‌دهندگان گوگل پلی به‌زودی باید آدرس ایمیل و شماره تلفن خود را به تایید رسانده و اطلاعات بیشتری مثل آدرس محل سکونت خود را ثبت کنند تا این شرکت مطمئن شود که با افراد واقعی در ارتباط است. افزون بر این، کاربران گوگل پلی کنسول باید تایید هویت دو مرحله‌ای را فعال کنند.

این غول دنیای فناوری با اعمال این تغییرات می‌خواهد از ایمنی و سلامت گوگل پلی به‌عنوان مرجعی برای نصب اپلیکیشن‌ها اطمینان پیدا کند. این اطلاعیه حالا در شرایطی منتشر شده که بیش از هر زمان دیگری به مقابله با بدافزارها و اپلیکیشن‌های تقلبی نیاز داریم. گزارش‌ها نشان می‌دهند که شمار زیادی از اکانت‌های توسعه‌دهندگان در انجمن‌های جرایم سایبری با قیمت‌های متنوع فروخته می‌شوند.

به‌علاوه، وجود سیستم تایید دو مرحله‌ای به جلوگیری از سرقت اکانت توسعه‌دهندگان کمک می‌کند. گوگل چندی پیش این قابلیت را به‌صورت پیش‌فرض برای اکانت‌های عادی هم فعال کرد تا همه از سیستم تایید دو مرحله‌ای بهره‌مند شوند.

توسعه‌دهندگان در حال حاضر برای ایجاد حساب کاربری فقط باید شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را ارائه کنند. گوگل اعلام کرده که اطلاعات دریافتی جدید مثل آدرس محل سکونت به‌صورت عمومی به اشتراک گذاشته نخواهد شد و صرفا از کاربران دریافت می‌شود تا امکان تایید هویت و برقراری تماس با آن‌ها وجود داشته باشد.

این تغییرات در چند مرحله اجرا می‌شود. گوگل از امروز به کاربران اجازه می‌دهد نوع اکانت خود را از بین شخصی و تجاری مشخص و اطلاعات تماس‌شان را تایید کنند. سپس در ماه اوت (از اواخر مرداد) تمامی ثبت‌نام‌های جدید به ارائه اطلاعات یاد شده ملزم می‌شوند و باید از تایید دو مرحله‌ای استفاده کنند. در ادامه سال نیز همه کاربران قدیمی و جدید باید خود را با تغییرات اعمالی تطابق دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • bnnoor
    bnnoor | ۸ تیر ۱۴۰۰

    اینم یه معضل دیگه برای گرفتن اکانت دولوپر . جدیدا هم اکثر سایتای خدمات فروش برنامه نویسی نت وریفای رو آوردن که با پاسپورت و اسکن چهره کار میکنه . به نظر بزودی ایرانیا از دنیای نرم افزار حذف میشن .

  • abbasalim
    abbasalim | ۸ تیر ۱۴۰۰

    اوه خدا بخیر گردونه یعنی اکانتهای برنامه نویسهای ایرانی رو میخوان ببندن. 😦

مطالب پیشنهادی