ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس ایکس کیفیت اینترنت استارلینک را در پرواز مداری استارشیپ به رخ می‌کشد

پرواز مداری آزمایشی موشک استارشیپ به‌زودی انجام می‌شود و احتمالا حامل آزمایشی برای استارلینک خواهد بود، چون این شرکت اخیرا از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) درخواست مجوز کرده تا ترمینال استارلینک را با استارشیپ ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

پرواز مداری آزمایشی موشک استارشیپ به‌زودی انجام می‌شود و احتمالا حامل آزمایشی برای استارلینک خواهد بود، چون این شرکت اخیرا از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) درخواست مجوز کرده تا ترمینال استارلینک را با استارشیپ به مدار بفرستد و شرایط شبکه خود را به نمایش بگذارد.

ترمینال استارلینک که شامل دیش این سرویس خواهد بود، قرار است در طول این عملیات نرخ بالای انتقال داده بین استارشیپ و زمین را آزمایش کند. اسپیس ایکس می‌خواهد نشان دهد که شبکه ماهواره‌های استارلینک در مدار پایین زمین قادر به ارائه قابلیت دوری‌سنجی (یا تله‌متری) و استفاده از سیستم‌های ارتباطی در هنگام ورود مجدد به جو زمین است.

سیگنال‌های ارتباطی معمولا در بخش‌هایی از پروازهای فضایی به خاطر وجود پلاسمای یونیزه‌ شده در جو زمین قطع می‌شوند. ولی اگر این آزمایش جواب بدهد، اطلاعات بهتر از هر زمان دیگری در طول پرتاب به دست اسپیس ایکس می‌رسد و کاربران هم می‌توانند به شکل مطلوب‌تری پرواز موشک استارشیپ را از داخل خانه‌هایشان تماشا کنند.

چنان‌چه استارلینک بتواند ارتباطات موشک استارشیپ با زمین را به‌درستی برقرار کند و قابلیت دوری‌سنجی را فراهم سازد، این اتفاق به انجام بهینه ماموریت‌های اسپیس ایکس منجر می‌شود. از سوی دیگر، این شرکت می‌تواند قابلیت‌های سرویس ماهواره‌ای استارلینک را به نمایش بگذارد و توانایی‌های آن را اثبات کند.

در درخواست اسپیس ایکس از کمیسیون ارتباطات فدرال گفته شده که ترمینال‌های مدنظر برای نصب روی موشک استارشیپ در واقع همان ترمینال‌های مصرفی موجود در بازار هستند و صرفا پوشش خارجی متفاوتی دارند. اسپیس ایکس امیدوار است که با موفقیت در این ماموریت بتواند افراد بیشتری را برای استفاده از اینترنت استارلینک جذب کند.

اسپیس ایکس همچنین درباره قابلیت‌های استارلینک به‌عنوان سیستمی برای جایگزینی با ماهواره‌های قدیمی موجود در مدار زمین‌ایستا صحبت کرده است. این شرکت می‌گوید ماهواره‌های استارلینک می‌توانند امکانات ارتباطی را در هواپیماها، کشتی‌ها و سایر وسایل حمل و نقل فراهم کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۹ تیر ۱۴۰۰

    مفید ترین شخص برای دنیا همین ایلان ماسکه

مطالب پیشنهادی