ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بوستون داینامیکس با ویدیوی رقص ربات‌های اسپات پیوستن به هیوندای را جشن گرفت

با تکمیل رسمی فرآیند خرید بوستون داینامیکس توسط هیوندای، این شرکت حالا ویدیویی از رقص گروهی ربات‌های اسپات منتشر کرده تا این اتفاق را جشن بگیرد. ربات‌ها در این ویدیو به‌صورت هماهنگ با آهنگی از ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

با تکمیل رسمی فرآیند خرید بوستون داینامیکس توسط هیوندای، این شرکت حالا ویدیویی از رقص گروهی ربات‌های اسپات منتشر کرده تا این اتفاق را جشن بگیرد. ربات‌ها در این ویدیو به‌صورت هماهنگ با آهنگی از گروه پاپ کره‌ای BTS می‌رقصند.

ویدیویی که از سوی بوستون داینامیکس منتشر شده، گروهی از ربات‌های زرد رنگ اسپات را نشان می‌دهد که با هماهنگی بسیار بالایی با آهنگ «IONIQ: I’m On It» می‌رقصند و الحالق این شرکت به هیوندای را جشن می‌گیرند. بوستون داینامیکس همچنین در پستی در وبلاگ خود توضیحاتی را درباره چگونگی انجام این کار منتشر کرده است.

این شرکت می‌گوید ضبط این کار مدت زیادی طول کشیده چون حرکات هر ربات باید با دقتی کم‌نظیری برنامه‌ریزی می‌شده است. «اریک ویتمن»، کارشناس رباتیک این کمپانی می‌گوید: «باید همه‌چیز را از قبل مشخص می‌کردیم و برنامه آن را دقیقا به ربات‌ها می‌دادیم.» آن‌ها در این پروژه با طراح حرفه‌ای رقص، «مانیکا توماس» همکاری کرده‌اند. او قبلا هم در ویدیوهای رقص ربات‌های اسپات با بوستون داینامیکس کار کرده بود.

«مارک ریبرت»، بنیان‌گذار و رئیس هیئت مدیره بوستون داینامیکس در خصوص علت ساخت این ویدیوها گفت: «اجرای حرکات ورزشی از جمله رقصیدن بر چگونگی طراحی مکانیکی ربات‌ها تاکید می‌کند و مسئله مهم الگوریتم‌های نرم‌افزاری را یادآور می‌شود.» ریبرت افزود که برنامه‌ریزی حرکات رقص این شرکت را به خلق ابزارهای جدیدی وادار می‌کند که بسیار مفید واقع می‌شوند.

بوستون داینامیکس

برای مثال نرم‌افزار Choreographer که به‌صورت رایگان منتشر شده نه فقط توسط خود این شرکت، بلکه توسط سایر صاحبان ربات اسپات هم به کار گرفته می‌شود.

ویدیوی قبلی رقص ربات‌های بوستون دانامیکس با بیش از ۳۲ میلیون بازدید طرفداران زیادی داشته و انتظار می‌رود که همکاری این شرکت با گروه محبوب BTS باعث شود افراد بیشتری به تماشای این ویدیو بنشینند. احتمالا بوستون داینامیکس امیدوار است که از این طریق بتواند خریداران بیشتری را برای ربات ۷۴۵۰۰ دلاری اسپات جذب کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • GT
    GT | ۱۰ تیر ۱۴۰۰

    مگه من باید بسازم برادر😅

  • GT
    GT | ۹ تیر ۱۴۰۰

    اره بدرد مهمونیا میخوره 😂

  • molavy
    molavy | ۹ تیر ۱۴۰۰

    ربات رقصنده ساختن انگار، فقط ویدیو رقص میدن جای هوشمندی

    • realtime
      realtime | ۹ تیر ۱۴۰۰

      هر وقت نمونه اینو رو ساختی بعد بیا مسخره کن.

مطالب پیشنهادی