ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک از Bulletin رونمایی کرد: پلتفرم خبری برای نویسندگان مستقل

فیسبوک در پاسخ به نیاز اکوسیستم رسانه و به منظور ایجاد فضایی مناسب برای ارتباط بین نویسندگان محتوا و مخاطبان، پلتفرم بولتن (Bulletin) را راه اندازی می‌‌‌کند. «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل فیسبوک در یکی از روم‌های ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

فیسبوک در پاسخ به نیاز اکوسیستم رسانه و به منظور ایجاد فضایی مناسب برای ارتباط بین نویسندگان محتوا و مخاطبان، پلتفرم بولتن (Bulletin) را راه اندازی می‌‌‌کند.

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل فیسبوک در یکی از روم‌های لایو از پروژه جدید خبر داد. در  واقع بولتن میزبان ترکیبی از محتوای رایگان و پولی خواهد بود. برخی مقاله‌های بولتن به صورت رایگان و برخی دیگر در اختیار کاربرانی که حق اشتراک پرداخت کرده باشند، قرار می‌گیرد.

پلتفرم بولتن در فضایی مجزا ار برنامه اصلی فیسبوک به فعالیت خود ادامه می‌دهد. هرچند از ابزارهای انتشار فیسبوک استفاده می‌کند.

یکی از جالب‌ترین فضاهای ایجاد شده در تهیه خبر و محتوا طی سال‌های اخیر، افزایش تعداد نویسندگان مستقلی است که به صورت مستقیم با خوانندگان خود ارتباط دارند و از همین طریق امرار معاش می‌کنند.

فیسبوک Bulletin

فیسبوک، پلتفرم Bulletin را با هدف ایجاد فضایی برای ارتباط مستقیم نویسندگان و مخاطبان آنها ایجاد کرده است. در این صورت افراد دارای توانمندی‌های نوشتاری و تهیه محتوا می‌توانند به صورت مستقیم با مخاطبان و بازار در ارتباط باشند و به روزنامه نگارانی مستقل تبدیل شده و فرصت‌های بیشتری را پیش روی خود داشته باشند. در واقع پلتفرم Bulletin فضایی برای ارتباط نویسندگان و محتواسازان با مخاطبان آنها ایجاد می‌‌کند.

فیسبوک برای آزمایش این بستر جدید، ابتدا آن را برای گروه‌های کوچکتری راه اندازی کرد تا فیدبک‌های لازم را دریافت کند. نویسندگان در این پلتفرم می‌توانند مخاطبان واقعی خود را به راحتی پیدا کرده و از همین طریق کسب درآمد کنند. هر کاربری در Bulletin می‌تواند وب‌سایت مستقل با برند شخصی خاص خودش را داشته باشد و مطالب را تحت نام برند خود منتشر کند.

مخاطبان نیز می‌‌توانند از طریق فیسبوک پی، هزینه اشتراک را پرداخت کنند. همچنین فیسبوک ابزار تحلیلی نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا نویسندگان محتوا بتوانند از طریق آن به رشد و توسعه کار خود بپردازند. علاوه بر محتوای متنی، امکان اشتراک‌گذاری پادکست و محتوای صوتی هم برای کاربران فراهم  می‌شود. فیسبوک قصد دارد ویژگی‌های صوتی بیشتری را به زودی در اختیار کاربران قرار دهد.

امکان اشتراک‌گذاری محتوا در گروه‌های رایگان یا فقط پولی فیسبوک وجود دارد. در واقع نویسندگان می‌توانند از ابزارهای موجود در فیسبوک برای ارتقا کار خود استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی