ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هشدار وزارت بهداشت درباره موج پنجم کرونا؛ گسترش مناطق قرمز در کشور

اپلیکیشن ماسک جدیدترین رنگ بندی مناطق کشور را اعلام کرده است که طبق آن 63 شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد. با توجه به این که مناطق قرمز کرونایی از جنوب در حال گسترش به ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵

اپلیکیشن ماسک جدیدترین رنگ بندی مناطق کشور را اعلام کرده است که طبق آن 63 شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد. با توجه به این که مناطق قرمز کرونایی از جنوب در حال گسترش به سمت مرکز و شمال کشور هستند به نظر می‌رسد بایستی منتظر آغاز موج پنجم کرونا در کشور باشیم.

براساس این گزارش، در حال حاضر 63 شهرستان در وضعیت قرمز، 184 شهرستان در وضعیت نارنجی و 201 شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند. همچنین تعداد بستری در تهران به سرعت در حال افزایش و قرمز شدن آن قطعی است.

طبق آمار مندرج در این اپلیکیشن، شهرستان‌های جم، دیلم و گناوه در استان بوشهر، اسلامشهر و بهارستان در استان تهران، نهبندان در استان خراسان جنوبی، امیدیه و اندیمشک در استان خوزستان، بمپور، زهک، سراوان، سرباز و میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان، جهرام، داراب، زرین ‌دشت، قیروکارزین و کازرون در استان فارس، ارزوئیه، رفسنجان، سیرجان و عنبرآباد در استان کرمان، گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد، علی‌آباد و مینودشت در استان گلستان، پلدختر در استان لرستان، آمل در استان مازندران و تفت، خاتم، مهریز و میبد در استان یزد در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

موج پنجم کرونا

به نظر می‌رسد در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان، به زودی شاهد موج پنجم کرونا در کشور خواهیم بود و احتمالا محدودیت‌های قبلی کرونایی بازگردند. این در حالی است که کشور در اواسط خرداد ماه از موج چهارم کرونا خارج شد و به گفته معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، این موج بزرگ‌ترین و طولانی ترین موج بیماری کووید ۱۹ در کشور بوده است.

گسترش مناطق قرمز کرونا در کشور در حالی صورت می‌‌گیرد که بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی در حال واکسیناسیون بخش اعظمی از شهروندان خود و بازگشت به شرایط عادی قبل از کرونا هستند اما در ایران هنوز کمتر از 10 درصد جمعیت کشور واکسن زده‌اند.

لازم به ذکر است مجوز مصرف اضطراری دو واکسن ایرانی «کووایران برکت» و «پاستوکووَک» نیز تا کنون صادر شده و چند نمونه یگر نیز در حال گذراندن مراحل آزمایش بالینی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی