ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مک‌بوک پرو و ایرپاد جدید اپل در نیمه دوم ۲۰۲۱ روانه بازار می‌شوند

مک‌بوک پرو و ایرپاد جدید اپل همچنان در مسیر تولید قرار دارند و در ادامه سال روانه بازار خواهند شد. شرکت‌های زنجیره تامین اپل در حال افزایش ظرفیت تولید و نیروی کار خود هستند تا ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

مک‌بوک پرو و ایرپاد جدید اپل همچنان در مسیر تولید قرار دارند و در ادامه سال روانه بازار خواهند شد. شرکت‌های زنجیره تامین اپل در حال افزایش ظرفیت تولید و نیروی کار خود هستند تا برای ساخت این محصولات آماده شوند.

به گزارش خبرگزاری Economic Daily News، انتظار می‌رود که فروش محصولات اپل حداقل از سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ افزایش چشمگیری داشته باشد. شرکت «شین زو شینگ» که قطعه برینگ (Bearing) مک‌بوک، کیس شارژر ایرپاد و هدبند ایرپاد مکس را تامین می‌کند، در حال حاضر مشغول تامین برینگ مورد نیاز برای مک‌بوک پرو و ایرپاد جدید است.

این تامین‌کننده ظاهرا با چالش‌هایی برای تامین سفارشات روبرو شده و در حال جذب نیروی کار جدید برای توسعه ظرفیت تولید خود است. اگرچه در این گزارش گفته نشده که اپل تولید کدام مک‌بوک و ایرپاد را شروع کرده، احتمال داده می‌شود که منظور مک‌بوک پرو بعدی با طراحی جدید و تراشه اپل سیلیکون و نسل سوم ایرپاد باشد.

پنجره زمانی نیمه دوم ۲۰۲۱ با سایر گزارش‌ها درباره زمان عرضه مک‌بوک پرو بعدی تطابق دارد. پیش‌تر «مارک گرمن» از بلومبرگ گفته بود که مدل جدید مک‌بوک پرو در بهترین حالت در تابستان عرضه می‌شود اما «مینگ-چی کو» و خبرگزاری Nikkei صرفا از نیمه دوم سال برای عرضه مک‌بوک پرو بعدی یاد کرده بودند.

مک‌بوک پرو جدید

گزارش امروز می‌گوید بخش دیگری از قطعات هم با کمبود مواجه بوده و چندی پیش اپل را به اصلاح وضعیت انبارها وادار کرده است. این اتفاق می‌تواند حاکی از به تعویق افتادن عرضه مک‌بوک و ایرپاد جدید باشد. در نیمه دوم سال احتمالا شاهد کمبود قطعات بسیاری خواهیم بود که سرعت تولید را کم می‌کند، ولی پیش‌بینی می‌شود که با گذشت هر ماه شرایط زنجیره تامین بهبود پیدا کند.

مک‌بوک‌های جدید قرار است فروش لپ‌تاپ‌های اپل را با یک افزایش سالانه ۱۵ درصدی تا پایان سال به ۲۳ میلیون برسانند. در بحث ایرپاد انتظار داریم فروش این محصولات در نیمه اول ۲۰۲۱ حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده باشد. ولی معرفی مدل‌های جدید می‌تواند فروش آن‌ها را ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • limonad
    limonad | ۹ تیر ۱۴۰۰

    میخواستن بگن این همون مک بوک پرو اپله با قیمت کمتر دیگه روشون نشده بگن

مطالب پیشنهادی