ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با ۸ میلیون ترابایت داده آی‌کلود بزرگ‌ترین مشتری خدمات ابری گوگل است

اپل ظاهرا دیگر به تنهایی قادر به مدیریت حجم عظیم اطلاعات کاربران آی‌کلود نیست و برای این منظور به سرویس گوگل کلود روی آورده است. این شرکت حالا بزرگ‌ترین مشتری تجاری خدمات ابری گوگل است ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ تیر ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

اپل ظاهرا دیگر به تنهایی قادر به مدیریت حجم عظیم اطلاعات کاربران آی‌کلود نیست و برای این منظور به سرویس گوگل کلود روی آورده است. این شرکت حالا بزرگ‌ترین مشتری تجاری خدمات ابری گوگل است و میلیون‌ها ترابایت اطلاعات را در سرورهای این شرکت ذخیره می‌کند.

به گزارش وب‌سایت The Information، اپل حالا بیش از هشت میلیون ترابایت داده روی سرورهای گوگل دارد. یک منبع آگاه به این وب‌سایت گفته که اپل تا اواسط ماه مه در نظر داشت امسال حدود ۳۰۰ میلیون دلار برای استفاده از خدمات ابری گوگل هزینه کند. این رقم نسبت به سال ۲۰۲۰ حدودا ۵۰ درصد افزایش یافته است. این شرکت حالا به بزرگ‌ترین مشتری تجاری گوگل کلاود تبدیل شده و با سایر مشتریان فاصله زیادی پیدا کرده است. دومین و سومین مشتری بزرگ گوگل تیک تاک و اسپاتیفای هستند.

کارمندان گوگل کلود در داخل شرکت از اپل با اسم «پاگنده» یاد می‌کنند که نشان‌دهنده حجم بزرگ اطلاعات آن‌هاست. اپل حالا برای ارائه خدمات آی‌کلود از ترکیبی از دیتاسنترهای خودش و شرکت‌های شخص ثالث مثل گوگل و آمازون استفاده می‌کند. البته کوپرتینویی‌ها کلید رمزگشایی اطلاعات کاربران را به طرف‌های شخص ثالث نمی‌دهند تا از امنیت داده‌ها اطمینان داشته باشند.

گزارش امروز می‌گوید افزایش چشمگیر مصرف اپل از خدمات ابری گوگل احتمال به این معناست که رشد سرویس آی‌کلود فراتر از انتظار اپل بوده و باعث شده کوپرتینویی‌ها نتوانند خدمات خود را متناسب با نیازهایشان توسعه دهند. در نتیجه، مجبور شده‌اند که این حجم عظیم از اطلاعات را به شرکت‌های دیگری مثل گوگل واگذار کنند.

اپل در نوامبر سال ۲۰۲۰ حجم اطلاعات کاربری ذخیره‌ شده در سرورهای گوگل را حدود ۴۷۰ پتابایت افزایش داد تا مجموع میزان داده‌های این شرکت در گوگل کلود به بیش از ۸ اگزابایت برسد. اگر با این واحدها آشنایی ندارید، باید بگوییم که برای پر کردن یک اگزابایت از فضای ذخیره‌سازی باید بیش از ۲۳۷ هزار سال تماس ویدیویی ضبط کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی