ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس سازمان صدا و سیما: به دنبال اینترنت ملی با الگوبرداری از چین و روسیه هستیم

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان این که نهضتی در جهان در مقابل اینترنت آمریکایی در حال شکل گیری است اعلام کرد ایران در حال برنامه‌ریزی است تا همانند قدرت‌های بزرگ اینترنت خودش را ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۹ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۵

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان این که نهضتی در جهان در مقابل اینترنت آمریکایی در حال شکل گیری است اعلام کرد ایران در حال برنامه‌ریزی است تا همانند قدرت‌های بزرگ اینترنت خودش را داشته باشد.

«علی‌عسگری» در رابطه با نهضت جهانی مقابله با اینترنت آمریکایی می‌گوید چین، روسیه و حتی اروپایی‌های که شرکای آمریکا هستند، اینترنت آمریکایی را بر نتابیده و در حال شکل دادن اینترنت خود هستند. به گفته وی ایران نیز در حال برنامه ریزی برای آن است که شبیه قدرت‌های بزرگ اینترنت خودش را داشته باشد.

علی‌عسگری با تاکید بر این که کشورهای ضعیف و ناتوان در فناوری مجبورند تسلیم اینترنت آمریکایی شوند، اظهار داشت کشورهایی که دارای فناوری هستند می‌توانند سیاست‌های خود را بر بستر اینترنت تعریف و آن را اعمال کنند:

«این طور نیست که آمریکایی‌ها بتوانند یک طرفه هر کاری را که می‌خواهند روی اینترنت انجام دهند. اگر چنین شد اتفاقات دیگری در دنیا خواهد افتاد.»

او با اعتقاد بر این که آمریکا در جنبه‌های مختلف دچار افول و عقب ماندگی شده است می‌گوید یک زمانی انحصار بسیاری از فناوری‌ها در دست آمریکایی‌ها بود اما امروز چنین نیست و امکان خلق و استفاده از فناوری‌ها در دنیا توزیع شده است.

این اظهارات در حالی توسط رئیس سازمان صدا و سیما بیان شده که «آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی چند سال اخیر بارها اعلام کرده بود عبارت «اینترنت ملی» واژه‌ای جعلی و دروغین بوده و استفاده از آن خیانت است.

علاوه بر این، طی چند روز گذشته طرح جنجالی مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی فضای مجازی با عنوان «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» سر و صدای زیادی به پا کرده است. بسیاری معتقدند این طرح منجر به فیلترینگ بسیاری از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی شده، انحصار ایجاد کرده و ناامیدی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • taichironeek
    taichironeek | ۶ مرداد ۱۴۰۰

    صدا و سیما بهتر است نقایص خود را اصلاح کند در کار بقیه دخالت نکند

  • herogame
    herogame | ۱۰ تیر ۱۴۰۰

    هر روز محدود تر از دیروز تا کی؟

  • v9999
    v9999 | ۱۰ تیر ۱۴۰۰

    واقعا متاسفم برای این طرز فکرها همه تو فکر فضای آزاد هستن این اقا تو فکر کمونیسم و افراط گراییه واقعا الان به نتیجه میرسم که اصلانظر مردم برای شما ها مهم نیست.برای اینطور آدما خیلی متاسفم این مسئولین رو باید به دریا ریخت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی